A A+ A++

Czujnik położenia wału w Skodzie Fabii 1.4 TDI jest jednym z tych elementów, które z czasem będą wymagać wymiany. Jak go znaleźć? Podpowiadamy.

Czujnik położenia wału: gdzie jest w Fabii 1.4 TDI?

Silnik w każdym pojeździe jest skomplikowaną aparaturą. Ta pracuje w oparciu o rozwiązania mechaniczne, ale nie obejdzie się też bez elektroniki. Przykładem jej udziału są czujniki – takie chociażby jak czujnik położenia wału. Gdzie został umieszczony w Skodzie Fabii 1.4 TDI? Gdy kierowca stoi przodem do komory silnika, powinien go szukać w dolnej części bloku po prawej stronie – przeciwnej do obudowy rozrządu. Czujnik jest wkręcony na jedną śrubę – podczas jego demontażu należy odkręcić nie tylko ją, ale odpiąć też kabel łączący z układem elektronicznym (często jest to wtyczka).

Czujnik położenia wału korbowego: za co odpowiada?

Czujnik położenia wału korbowego zbiera informacje o aktualnym położeniu wałku korbowego. Kontroluje też jego prędkość obrotową. Na tej podstawie steronik silnika decyduje o tym, kiedy przychodzi najlepszy moment na wtrysk kolejnej dawki paliwa do komory spalania.

Czujnik położenia wału korbowego – objawy awarii:

  • nierównomierna praca silnika,
  • nagłe gaśnięcie po rozgrzaniu,
  • problem z rozruchem motoru,
  • pojawienie się kontroli check engine,
  • przejście silnika w tryb awaryjny.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOstatnie pożegnanie Tadeusza Rudnickiego
Następny artykułDobkowski musi się wyłączyć