Czujnik położenia wału w Skodzie Fabii 1.4 TDI jest jednym z tych elementów, które z czasem będą wymagać wymiany. Jak go znaleźć? Podpowiadamy.
Czujnik położenia wału: gdzie jest w Fabii 1.4 TDI?
Silnik w każdym pojeździe jest skomplikowaną aparaturą. Ta pracuje w oparciu o rozwiązania mechaniczne, ale nie obejdzie się też bez elektroniki. Przykładem jej udziału są czujniki – takie chociażby jak czujnik położenia wału. Gdzie został umieszczony w Skodzie Fabii 1.4 TDI? Gdy kierowca stoi przodem do komory silnika, powinien go szukać w dolnej części bloku po prawej stronie – przeciwnej do obudowy rozrządu. Czujnik jest wkręcony na jedną śrubę – podczas jego demontażu należy odkręcić nie tylko ją, ale odpiąć też kabel łączący z układem elektronicznym (często jest to wtyczka).
Czujnik położenia wału korbowego: za co odpowiada?
Czujnik położenia wału korbowego zbiera informacje o aktualnym położeniu wałku korbowego. Kontroluje też jego prędkość obrotową. Na tej podstawie steronik silnika decyduje o tym, kiedy przychodzi najlepszy moment na wtrysk kolejnej dawki paliwa do komory spalania.
Czujnik położenia wału korbowego – objawy awarii:
- nierównomierna praca silnika,
- nagłe gaśnięcie po rozgrzaniu,
- problem z rozruchem motoru,
- pojawienie się kontroli check engine,
- przejście silnika w tryb awaryjny.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS