A A+ A++

Minęło zaledwie kilka miesięcy od momentu, gdy długo oczekiwany Cybertruck Tesli dotarł do pierwszych klientów, którzy znajdowali się na szczycie długiej kolejki, ale dla niektórych nowy pojazd nie jest tak wspaniały, jak zapowiadano.

Dyrektor generalny Elon Musk po raz pierwszy zaprezentował elektryczny pickup w 2019 roku, twierdząc, że jego korpus wykonany z „ultra twardej stali nierdzewnej” oraz „przezroczyste metalowe” szyby są „dosłownie kuloodporne”. Choć nękany problemami produkcyjnymi i brakiem spektakularnej premiery w latach 2021–2022, jego unikalny wielokątny projekt – jak wszystko, co związane z Teslą i Muskiem – przyciągnął tysiące wielbicieli gotowych wydać pieniędzy na to nowe nietypowe auto. Na forum posiadaczy Cybertrucka można jednak wyczytać, że ten wyjątkowy projekt nie jest pozbawiony wad. W popularnym wątku zatytułowanym „Plamki rdzy/korozja to norma”.

Właśnie dzisiaj odebrałem Cybertrucka. Doradca wyraźnie wspomniał, że na cyberciężarówkach podczas deszczu pojawiają się pomarańczowe ślady rdzy, co wymagało wypolerowania pojazdu. Wiem, że słyszałem historię o tym, żeby nigdy nie jeździć Deloreanem na deszcz, ale po prostu nigdy nie czytałem nic o rdzy i Cybertruckach – pisze jeden z posiadaczy.

Jak można było przewidzieć, to wywołało ostrą reakcję wśród fanów miliardera. „Kłamca. Czy to dla ciebie śmieszne?” – pytają forumowicze, choć najwyraźniej wyciągają błędne wnioski. „Jeśli „rdzewieje”, to nie jest to stal nierdzewna”. To powszechne błędne przekonanie. Stal nierdzewna jest bardziej odporna na rdzę, ale nie jest całkowicie odporna.

Forumowicze zastanawiali się, czy pomarańczowe plamy mogą być spowodowane „kurzem kolejowym” z niektórych pojazdów dostarczanych pociągiem, mimo to Raxar opublikował kilka zdjęć ciała swojego Cybertrucka po jeździe „przez dwa dni w deszczu”. Drobne plamki mogą wydawać się niewielkim problemem, ale biorąc pod uwagę, że cena Cybertrucka wzrosła z 40 000 dolarów w 2019 roku do 60 000 dolarów w 2023 roku, rozumiemy, dlaczego właściciele mogą chcieć, aby ich samochody zawsze wyglądały nieskazitelnie.

W osobnym wątku inny użytkownik, vertigo3pc, poinformował, że po 11 dniach przebywania w „deszczu w Los Angeles” na metalu jego nowiutkiego Cybertrucka pojawiła się korozja, co spowodowało, że niektórzy zaczęli się martwić, że stalowe nadwozie uległo zanieczyszczeniu podczas produkcji.

W dokumentacji serwisowej Cybertrucka można przeczytać, że auto nie posiada lakieru bezbarwnego. Lakier bezbarwny to najbardziej zewnętrzna warstwa, która służy jako bariera ochronna, zapobiegając uszkodzeniu warstwy kolorowej farby przez promieniowanie UV i warunki atmosferyczne. Lakier bezbarwny jest również odporny na otarcia, które w przeciwnym razie mogłyby zarysować powłokę lakierniczą. Użytkownik ostrzega: „Zewnętrzna część Cybertrucka jest podatna na korozję, jak stwierdzono w instrukcji. Po naruszeniu bariery tlenkowej rozpoczyna się korozja. Instrukcja zaleca szybkie usunięcie substancji żrących, kładąc nacisk na to, aby nie czekać do zaplanowanego pełnego czyszczenia Cybertrucka”

Dokumentacja mówi: „Aby zapobiec uszkodzeniom nadwozia, należy natychmiast usunąć substancje żrące (takie jak tłuszcz, olej, ptasie odchody, żywica drzew, martwe owady, plamy smoły, sól drogowa, opad przemysłowy itp.). Nie czekaj,  do pełnego mycia Cybertrucka. Jeśli to konieczne, użyj denaturatu, aby usunąć plamy smoły i uporczywe plamy tłuszczu, a następnie natychmiast umyj powierzchnię wodą i łagodnym mydłem niezawierającym detergentów, aby usunąć alkohol.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAwantura o Wołyń. Nowacka wycina “ludobójstwo ludności polskiej”, w PiS zawrzało
Następny artykułKroczek w stronę III ligi. Drużyna Cracovii, która jeszcze nie rywalizuje, ma nowego trenera