A A+ A++

W dniu 27 lutego 2023 r. 20-letnia mieszkanka miasta poinformowała policjantów, że kilka dni wcześniej za pomocą komunikatora internetowego skontaktowała się z nią osoba podającą się za jej znajomego. Z treści wiadomości wynikało, że potrzebuje on pomocy finansowej i dlatego poprosił ją o wygenerowanie kodu BLIK.

-Ostrowczanka przekazała kod na kwotę 1.000  złotych, po czym zatwierdziła operacje na swoim rachunku bankowym –mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowu Świętokrzyskim. Po chwili znów otrzymała podobną wiadomość z prośbą o przesłanie takiej samej kwoty. Ostatecznie ostrowczanka przesłała jeszcze pieniądze w kwocie 900 złotych. Kilka godzin później dowiedziała się, że ktoś włamał się na konto jej znajomego i rozsyłał wiadomości z prośbą o pożyczkę.  Niestety było już za późno na zablokowanie transakcji, gdyż pieniądze w kwocie 1.900 złotych zostały już wypłacone.

Policjanci apelują: Zanim przekażesz komukolwiek kod BLIK, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa! Warto osobiście spotkać się ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne są mu pieniądze. Pilnuj swoich haseł dostępowych i pamiętaj, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je. Nie otwierajmy też maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.

Print Friendly, PDF & Email
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzym jest Soundcloud?
Następny artykułDroższe bilety w Tatrach. Tyle zapłacimy za wejście na szlaki