A A+ A++

Część klientów dawnego Idea Banku deklaruje likwidację konta w banku, który go przejął, czyli Pekao SA. Sprawdzamy, co się dla nich zmieniło wraz z przymusowym przejęciem.

Ostatniego dnia 2020 roku Bankowy Fundusz Gwarancyjny poinformował, że ze względu na bardzo złą sytuację kapitałową wszczął przymusową restrukturyzację Idea Bank SA. Podano również, że należący do Leszka Czarneckiego bank zostanie 3 stycznia 2021 r. przejęty przez Bank Pekao SA.

Warto sprawdzić: Pracownik banku okradał klientów. Kto za to odpowiada?

W komunikacie zapewniono, że klienci Idea Banku są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mając dostęp do swoich oszczędności przez bankowość internetową i aplikację mobilną (z wyjątkiem przerwy technicznej 31 grudnia 2020 r. od 20.00 zaplanowanej i ogłoszonej wcześniej przez Idea Bank).

Klienci mogą korzystać z kart i bankomatów oraz oddziałów banku. Nie zmieniają się numery rachunków, hasła i loginy do bankowości internetowej, a wszystkie depozyty klientów zostaną w całości przeniesione do banku przejmującego, podobnie jak kredyty, nie zostanie również zawieszona obsługa klientów. W związku z przymusową restrukturyzacją klienci nie muszą podejmować żadnych działań w celu przeniesienia rachunków bankowych – zapewniał BFG.

Część klientów Idea Banku marudzi

Okazuje się, że klienci Idea Banku wcale nie są zadowoleni z „przenosin” do Pekao SA. Przynajmniej część z nich. Już od początku roku deklarują, że zrezygnują z konta w banku „z żubrem”.

– Czy w związku z przymusowym przejęciem Idea Banku jego dotychczasowi klienci mają możliwość natychmiastowego zamknięcia konta? Nie mam zamiaru współpracować z Pekao SA – mówi pan Paweł, wieloletni klient Idea Banku.

Inny posiadacz rachunku mówi nam wprost: – Muszę zamknąć konto w banku, gdzie konta nigdy w życiu nie zakładałem. A pan Marek dopytuje, czy z powodu przejęcia banku przy likwidacji konta obowiązuje okres wypowiedzenia. – Zmiana właściciela to jest powód do likwidacji – mówi czytelnik. Już w tym roku kontaktował się w tej sprawie z Pekao SA.

Usłyszał, że „obowiązuje go okres wypowiedzenia przewidziany w umowie o rachunek i w tym czasie należy uregulować wszelkie opłaty naliczone zgodnie z właściwą Tabelą Opłat i Prowizji”.

Warto sprawdzić: Kiedy bank zdegraduje klienta VIP do niższej ligi

Klienci dawnego Idea Banku, którzy nie chcą mieć rachunku w Pekao SA, muszą złożyć pisemne wypowiedzenie w byłym oddziale Idea Banku bądź listownie z pełnymi danymi, pozwalającymi na identyfikację. W dokumencie powinno znaleźć się imię i nazwisko, numer PESEL, numer rachunku, którego dotyczy rezygnacja, oraz rachunek do zwrotu środków oraz podpis zgodny z tym na karcie wzorów podpisów (w przypadku rachunków założonych w oddziale banku).

Co się zmienia w Pekao

Zapytaliśmy Pekao SA jak duża jest skala rezygnacji z rachunków po przejęciu Idea Banku. Nie otrzymaliśmy na to pytanie odpowiedzi.

– Z perspektywy klientów Idea Banku nie zmieniło się nic, poza szyldem banku. Stali się oni klientami Banku Pekao SA, podmiotu dużo większego, o bardzo dobrej sytuacji kapitałowej z rozległą siecią placówek w całym kraju – zapewnił „Rz” zespół komunikacji korporacyjnej Pekao SA.

W informacji przesłanej do naszej redakcji podkreślono, że „wszystkie depozyty dotychczasowych klientów Idea Banku są bezpieczne i są w całości przeniesione do Pekao”.

– Bank działa normalnie, transakcje są realizowane, karty, bankomaty, wpłatomaty i bankowość elektroniczna działają, a oddziały banku pozostają otwarte – dodał Pekao SA.

Przypomniał też, że „co też istotne, nie zmieniają … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpotkanie przedstawicieli V4 i KE. SPRAWDŹ, czego dotyczyło
Następny artykułWycinka drzew z działki w 2021 r.