A A+ A++

Podczas rozdania nagród na gali Game Developer Choice Awards 2024 CEO Larian Studios wypowiedział się na temat plagi zwolnień przetaczającej się przez branżę gier. Swen Vincke nie szczędził ostrych słów.

Źródło fot. Larian Studios

i

Wczoraj odbyła się tegoroczna gala Game Developer Choice Awards (GDCA), na której wręczono nagrody za najlepsze gry wydane w 2023 roku. Nie zabrakło na niej rzecz jasna Baldur’s Gate 3 – to wysoko oceniane RPG kolejny raz zwyciężyło w kilku kategoriach.

Chciwość wydawców a zwolnienia w branży

Jako że gala była transmitowana na żywo, mogliśmy zobaczyć i posłuchać przedstawicieli danych studiów, którzy odbierali statuetki. Mówców nie pospieszano – tak jak na The Game Awards 2023 – co wykorzystał CEO odpowiedzialnego za trzecie Wrota Baldura Larian Studios, Swen Vincke. Wziąwszy do rąk nagrodę za grę z najlepszą narracją, deweloper wypowiedział się na temat trudnej sytuacji w branży i masowych zwolnień w licznych studiach.

Chciwość wydawców pie**** wszystko od zawsze. Walczyłem z nimi przez całe życie i ciągle widzę te same, powtarzające się w kółko błędy. Zawsze chodzi im o kwartalne zyski.

Vincke uważa, że firmy nie mogą wyjść z błędnego koła, gdyż przez nastawienie wyłącznie na wyniki finansowe regularnie zwalniają część deweloperów, w efekcie po czasie nie mając wystarczającej siły roboczej, przez co zatrudniają nowych pracowników. Potem znowu następują cięcia i ciężko jest zatrzymać taki proces.

Jak stwierdził Swen Vincke, wydawcy nie muszą tak krótkowzrocznie podążać za zarobkiem i lepiej, aby zaczęli doceniać swoich obecnych pracowników:

Możecie robić rezerwy. Wystarczy trochę zwolnić. Zwolnić z chciwością. Być odpornym, dbać o ludzi, nie tracić powszechnej wiedzy związanej z pracownikami, których za każdym razem się traci, przechodząc przez ten sam cykl w kółko i w kółko. [Takie podejście] naprawdę mnie wkurza.

Swen Vincke zaznaczył również, iż ta wiadomość jest skierowana do wydawców, którzy „próbują podwoić swoje przychody każdego roku”, aby zaczęli szanować swoje zespoły. Jak przyznał, sam spotkał wiele życzliwych osób z branży, których nie cechuje taka chciwość.

Wielu deweloperów wypowiadało się już na temat zwolnień w studiach deweloperskich, a w podobny sposób do CEO Larian Studios myśli Tarn Adams, twórca Dwarf Fortress. Sądzi on, że „chciwi i źli ludzie” odpowiedzialni są za obecny stan rzeczy.

GDCA 2024 – zwycięzcy

Wracając do samego GDCA, warto nadmienić, że Baldur’s Gate 3 wygrało w 4 kategoriach. Przede wszystkim zgarnęło statuetki za najlepszy projekt oraz narrację. Zdobyło też nagrodę gry roku i publiczności. Pozostałych zwycięzców wymieniliśmy poniżej.

  1. Najlepszy debiut: Venba
  2. Najlepsza oprawa audio: Hi-Fi Rush
  3. Najlepsza technologia: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  4. Najlepsza oprawa wizualna: Alan Wake 2
  5. Nagroda za innowację: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  6. Nagroda za wpływ społeczny: Venba

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułУ Minecraft вже доступна Minesalt – відеогра про соляні копальні Соледара, розроблена UNITED24
Następny artykułЗапорізька облрада передала ОВА кадрові, земельні й майнові питання – Федоров