A A+ A++

Właśnie dlatego ekipy korzystają z usług profesjonalnych fotografów, którzy mniej lub bardziej dokładnie są w stanie uchwycić szczegóły bolidów rywali, a FIA po zeszłorocznej aferze “różowego Mercedesa” zdecydowała się także ograniczyć technologie z jakich korzysta się do takiego szpiegowania rywali.

Zespoły robią co w ich mocy, aby utrzymać swoje rozwiązania w tajemnicy, a czasami próbują nawet mylić rywali pokazując mało praktyczne nowinki, aby odwrócić ich wzrok od faktycznych innowacji. Często także wykorzystują do tego mechaników, którzy swoimi ciałami zasłaniają przed wścibskimi obiektywami, kluczowe obszary bolidów.

Praca mechaników nie jest jednak wszędzie dozwolona, a jednym z punktów każdego weekendu wyścigowego jest tzw. parce ferme, czyli park zamknięty, gdzie po wyścigu gromadzą się bolidy do kontroli technicznej.

Mimo iż zespoły wspólnie uzgodniły iż szpiegowanie za pomocą aparatów i kamer w tej fazie weekendu wyścigowego nie powinno mieć miejsca, kierowcy często korzystają z pełnego wyeksponowania aut rywali, aby podpatrzeć ich nowinki techniczne.

Wielokrotnie na takich praktykach widziany był Sebastian Vettel, który potrafił nawet pochylać się pod auto Mercedesa, ale Lewis Hamilton również potrafi dopatrzeć się ciekawych szczegółów w projektach rywali.

Jeden z jego były inżynierów w wywiadzie dla Servus TV odsłonił cień tajemnicy i zdradził jak mistrz świata potrafi pomagać swojej ekipie w poprawianiu bolidu.

“Lewis to super szpieg” mówił Philipp Brandle, który pracował przy bolidzie Hamiltona do końca sezonu 2019. “Wszystkiemu dokładnie się przygląda.”

“Dla przykładu, był kiedyś taki moment w pokoju przed ceremonią podium, gdzie kierowcy popijają wodę. Zauważył tam, że jeden z kombinezonów ma mniej okablowania. Chodziło o to, że można w ten sposób oszczędzić trochę na wadze, gdyż naprawdę w Formule 1 każdy szczegół ma znacznie.”

“Przekazał więc nam informację, że inny zespół ma krótsze okablowanie i mniejszą wtyczkę.”

“Naprawdę to jest bardzo ważne jak można oszczędzić nawet gram na masie. On zauważa takie szczegóły, a my po tej uwadze to wdrożyliśmy.”

Nico Hulkenberg z kolei przyznawał, że kierowcy czują odpowiedzialność za podglądanie swoich rywali podczas reguł parku zamkniętego.

“Zbierasz tam informacje” mówił w Servus TV. “Patrzysz jak coś jest rozwiązane w innym bolidzie i przekazujesz te informacje do swoich inżynierów. Oczywiście liczysz, że oni coś z tym zrobią i sprawią, że twój bolid będzie szybszy.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRusza rewitalizacja Boiska Wysokich Lotów
Następny artykułNieruchomości na sprzedaż w roku 2021