Od piątku po buspasach na ulicach Grygowej, Fabrycznej, Lubelskiego Lipca ‘80, Muzycznej oraz Drodze Męczenników Majdanka oprócz autobusów i taksówek mogą poruszać się również pojazdy elektryczne i motocykle.
Motocykliści zabiegali o to od dawna. Miasto już w ubiegłym roku rozpoczęło prace nad wprowadzeniem takich zmian, ale projekt trafił do szuflady. Kilka tygodni temu przypomniał o nim radny Stanisław Brzozowski, dopytując w interpelacji, dlaczego buspasy wciąż pozostają niedostępne dla motocyklistów. W odpowiedzi urzędnicy stwierdzili, że wprowadzenie tych rozwiązań musi poczekać, bo na odpowiednie oznakowanie buspasów potrzeba ok. 80 tys. zł, a ze względu na pandemię miasto musi szukać oszczędności.
Motocykliści nie kryli oburzenia, przypominając, że kilka dni wcześniej Ratusz zdecydował się dołożyć do uruchomienia Lubelskiego Roweru Miejskiego ponad 2 mln zł, a dla nich i usprawnienia ruchu pojazdów, nie jest w stanie znaleźć kilkudziesięciu tysięcy. Urzędnicy zmienili więc zdanie i zapowiedzieli, że jeszcze w wakacje z buspasów będą mogli korzystać motocykliści i pojazdy typu BEV.
Pod koniec ubiegłego tygodnia Ratusz poinformował, że zmiana organizacji ruchu i nowe oznakowanie właśnie zostało wprowadzone. Zmiany dotyczą buspasów na ulicach: Grygowej, Fabrycznej, Lubelskiego Lipca ‘80, Muzycznej oraz Drodze Męczenników Majdanka, a po zakończeniu przebudowy Al. Racławickich obejmą również tę ulicę.
Nasi Czytelnicy w nowym oznakowaniu dostrzegli pewne mankamenty. Wskazują, że niektóre z nowych znaków wcale nie wskazują wprost, że po buspasie można poruszać się motocyklem, bo obok napisu BUS, TAXI pojawił się tylko dopisek „dop.” (skrót od inne dopuszczone), a to nie dla wszystkich jest jasne i czytelne. Tak jest m.in. na znaku na ul. Muzycznej, którego zdjęcie ilustruje informację o bardziej dostępnych buspasach, która pojawiła się na portalu internetowym miasta. ZM
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS