Piątkowe kwalifikacje zaczęły się niezwykle szybko, ponieważ kierowcy F3 zostali zmuszeni do wyjechania z pit lane bez zbędnej zwłoki. Nad tor Silverstone nadchodziły opady deszczu co mogło oznaczać utratę przyczepności i wolniejsze czasy w każdym momencie.
Dobre warunki panujące na torze w początkowej fazie wykorzystał Noel Leon z zespołu Van Amersfoort Racing, który przejechał okrążenie w czasie 1.45.475 i przez długi czas przewodził w tabeli piątkowych kwalifikacji do wyścigów rozgrywanych podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Za plecami Meksykanina pojawił się Alex Dunne z MP Motorsport. Irlandczyk po drugim sektorze, w którym osiągnął fioletowy czas, miał ponad 0.2 sekundy przewagi nad Leonem, ale roztrwonił swoją przewagę w trzecim sektorze i ostatecznie wskoczył za plecy kierowcy VAR.
Szansę na osiągnięcie dobrego wyniku miał Kacper Sztuka. Polski kierowca przejechał nieudane pierwsze okrążenie, które dało mu jedynie 23. miejsce, ale kilka minut później miał okazję się poprawić jeszcze przed nadejściem mocniejszych opadów.
Zawodnik MP Motorsport po dwóch sektorach miał stratę jedynie 0.2 sekundy do zespołowego partnera Tima Tramnitza, co przy udanym ostatnim sektorze na torze Silverstone mogło oznaczać dla Sztuki pozycję w czołowej piętnastce.
Tak się jednak nie stało ze względu na słaby przejazd Polaka w tym fragmencie toru, gdzie stracił do prowadzącego Leona ponad 0.9 sekundy i w ostatecznym rozrachunku nie zdołał poprawić swojego pierwszego okrążenia pozostając na 23. pozycji.
Wtedy nad tor nadeszły ciemniejsze chmury, co wyjątkowo ucieszyło prowadzącego Leona. Meksykanin wykrzykiwał przez radio do swojego inżyniera wyścigowego, żeby deszcz padał coraz mocniej. Chwilę później opady ustały, ale tor nadal pozostawał mokry.
Zawodnicy na kilka minut przed końcem kwalifikacji próbowali wyjeżdżać z pit lane w celu sprawdzenia stanu nawierzchni co okazało się strzałem w dziesiątkę, ponieważ warunki na torze podczas ostatniej fazy kwalifikacji znacznie się poprawiły a kierowcy zaczęli wykręcać rekordowe sektory.
Ostatecznie pole position z rąk Leona wyrwał Luke Browning, który przed serią ostatnich przejazdów był dopiero na 13. miejscu. Lider klasyfikacji generalnej F3 wykręcił okrążenie w czasie 1.44.992 i jako jedyny kierowca zdołał zejść poniżej granicy 1 minuty i 45 sekund.
Największym zaskoczeniem dzisiejszych kwalifikacji okazał się Max Esterson z ekipy Jenzer Motorsport, który był najszybszym kierowcą podczas porannej mokrej sesji treningowej. Amerykański kierowca, zaczynający swoją karierę w sim racingu, zdołał przejechać drugie najszybsze okrążenie sesji i z tej pozycji wystartuje do niedzielnego wyścigu głównego F3.
Podczas ostatnich przejazdów zdołał się poprawić również Sztuka, który pojechał okrążenie o jedną sekundę wolniejsze od zdobywcy pole position, co ostatecznie dało mu 20. pozycję na starcie do sobotniego oraz niedzielnego wyścigu bezpośrednio przed zespołowym partnerem Tramnitzem.
Całą stawkę F3 zamknął dzisiaj po raz kolejny Piotr Wiśnicki, który nie zdołał poprawić swojego czasu wykręconego na początku sesji, tracąc do Browninga blisko 3 sekundy.
Wyniki kwalifikacji F3
1 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 11 | 201.992 | |||
2 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 11 |
+0.045 1’45.037 |
0.045 | 201.905 | |
3 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 11 |
+0.092 1’45.084 |
0.047 | 201.815 | |
4 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 10 |
+0.273 1’45.265 |
0.181 | 201.468 | |
5 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 12 |
+0.294 1’45.286 |
0.021 | 201.428 | |
6 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 12 |
+0.320 1’45.312 |
0.026 | 201.378 | |
7 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 10 |
+0.382 1’45.374 |
0.062 | 201.260 | |
8 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 12 |
+0.402 1’45.394 |
0.020 | 201.222 | |
9 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 10 |
+0.405 1’45.397 |
0.003 | 201.216 | |
10 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 11 |
+0.413 1’45.405 |
0.008 | 201.201 | |
11 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 11 |
+0.434 1’45.426 |
0.021 | 201.161 | |
12 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 8 |
+0.483 1’45.475 |
0.049 | 201.067 | |
13 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 7 |
+0.553 1’45.545 |
0.070 | 200.934 | |
14 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 10 |
+0.570 1’45.562 |
0.017 | 200.901 | |
15 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 7 |
+0.636 1’45.628 |
0.066 | 200.776 | |
16 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 10 |
+0.787 1’45.779 |
0.151 | 200.489 | |
17 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 7 |
+0.792 1’45.784 |
0.005 | 200.480 | |
18 |
S. Ramos Trident |
6 | 12 |
+0.817 1’45.809 |
0.025 | 200.432 | |
19 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 11 |
+0.826 1’45.818 |
0.009 | 200.415 | |
20 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 10 |
+1.040 1’46.032 |
0.214 | 200.011 | |
21 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 8 |
+1.192 1’46.184 |
0.152 | 199.725 | |
22 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 10 |
+1.437 1’46.429 |
0.245 | 199.265 | |
23 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 11 |
+1.485 1’46.477 |
0.048 | 199.175 | |
24 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 9 |
+1.503 1’46.495 |
0.018 | 199.141 | |
25 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 12 |
+1.592 1’46.584 |
0.089 | 198.975 | |
26 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 11 |
+1.627 1’46.619 |
0.035 | 198.910 | |
27 |
J. Wharton Hitech Pulse-Eight |
15 | 12 |
+1.781 1’46.773 |
0.154 | 198.623 | |
28 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 10 |
+1.872 1’46.864 |
0.091 | 198.454 | |
29 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 9 |
+1.981 1’46.973 |
0.109 | 198.251 | |
30 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 10 |
+2.878 1’47.870 |
0.897 | 196.603 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS