Boeing wszedł we współpracę z firmą Sikorsky w ramach programu AVFL (Army’s Future Vertical Lift) na śmigłowiec przyszłości dla Sił Lądowych Stanów Zjednoczonych (US Army). Założeniem projektu było połączenie możliwości pionowego startu i lądowania oraz zawisu w powietrzu śmigłowców z prędkością przelotową samolotów. Z tego powodu w projekcie SB-1 Defiant zrezygnowano z klasycznego układu śmigieł Sikorsky’ego (duży wirnik główny i mniejszy wirnik ogonowy, równoległy do osi maszyny) na rzecz układu Kamova.
Układ Kamova wyposażony jest w dwa wirniki główne obracające się w przeciwnych kierunkach jeden nad drugim. Dzięki temu można zrezygnować z małego wirnika na ogonie umieszczonego równolegle do osi maszyny, którego zadaniem jest stabilizacja śmigłowca i zapobiegnięcie jego obracaniu się. W zamian na ogonie umieszczono śmigło pchające, które znaczenie zwiększa prędkość przelotową.
Boeing i Sikorsky już od jakiegoś czasu pokazują kolejne kroki milowe, jakie wykonują w programie Army’s VFL. Najnowszy pokazuje prototypową wersję śmigłowca SB-1 Defiant w szybkim locie i manewrach na bardzo niskim pułapie – zdolnościach kluczowych dla sił lądowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS