Druga generacja BMW serii 2 Active Tourer ma stać się bardziej dynamiczna i mocniejsza. Kompaktowy model będzie początkowo dostępny od 2022 roku z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a latem dołączy do portfolio hybryda typu plug-in. Ceny rozpoczynają się od 137 000 zł (218i Active Tourer).
Rodzinny van BMW o długości 4,39 metra wygląda teraz zdecydowanie odważniej i ciekawiej niż jego poprzednik. Trend wielkiego wlotu powietrza przeniósł się nawet do tego modelu. Widać, że BMW nie robi sobie nic z krytyki płynącej z zewnątrz i konsekwentnie idzie obraną stylistyczną linią. Żeby być fair przyznać trzeba, że w serii 2 Active Tourer przód prezentuje się o wiele ciekawiej niż u poprzednika. Tak więc zmiana poszła w dobrą stronę. Ogólnie rzecz biorąc, seria 2 wygląda teraz bardziej jak crossover niż klasyczny van.
Wewnątrz zmiany są jeszcze bardziej widoczne. Centralny wyświetlacz łączą się w duży ekranu z elektronicznymi zegarami kierowcy – BMW nazywa to „Curved Display”. Pomiędzy przednimi fotelami zabudowano unoszącą się konsolę środkową. Zabudowano na niej między innymi przełącznik skrzyni biegów, przycisk świateł awaryjnych i potencjometr głośności. Zniknął kontroler iDrive. Obsługa ekranu odbywa się dotykowo lub za pomocą głosu.
Nowa generacja 2 Active Tourer dostępna jest tylko w wersji pięciomiejscowej. Z ofert znika siedmiomiejscowy Gran Tourer. Bagażnik pomieści od 406 do 1455 litrów bagażu. Gama silników obejmuje początkowo trzy wersje benzynowe i jedną wysokoprężną. Podstawowym modelem jest 218i z trzycylindrowym silnikiem o mocy 136 KM. Koleną wersją jest 220i (170 KM), który połączony jest z 48-woltową technologią miękkiej hybrydy. Najmocniejszy silnik benzynowy – wersja 223i – ma pojemność 2,0 litra i moc 218 KM i również technologię 48 V. Jedynym silnikiem wysokoprężnym jest czterocylindrowy 2,0-litrowy diesel o mocy 150 KM (218d). Przenoszenie mocy … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS