A A+ A++

Klienci korzystający z usług sieci komórkowych działających w Polsce często są zmuszeni do kontaktu z infolinią lub wizyty w salonie operatora. Naturalnie, wygodniejszą opcją jest rozmowa z konsultantem lub choćby z automatem. Niestety, aby załatwić sprawę, z którą zgłaszamy się na infolinię, musimy zweryfikować swoją tożsamość. Zazwyczaj ogranicza się to do kilku pytań o kod klienta, PESEL, adres czy inne mniej istotne dane. Co, gdyby weryfikacja następowała automatycznie? Właśnie to oferuje nam Orange. Od teraz, dzwoniąc na infolinię, możemy skorzystać z rozpoznawania głosu, czyli systemu, którego działania w zasadzie nie odczujemy. Podpowiadamy, jak aktywować nowość i jak z niej korzystać.

Orange jako pierwszy operator w Europie wprowadza głosową weryfikację klientów na infolinii. Czy nowe rozwiązanie biometryczne okaże się skuteczne? Tak, choć jest pewien problem.

Biometria w Orange: infolinia rozpozna głos klienta i dokona na jego podstawie weryfikacji użytkownika [1]

Test Xiaomi 12 Pro: świetny AMOLED 120 Hz, głośniki stereo i Snapdragon 8 Gen 1 mogą nie wystarczyć do sukcesu

Każdy głos ma zestaw indywidualnych cech, takich jak ton, barwa, szybkość mówienia, czy akcent. Niepowtarzalność oznacza możliwość weryfikacji użytkownika tylko na podstawie wypowiadanych przez niego słów. Aby móc skorzystać z nowości, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz zrobić to za pomocą aplikacji Mój Orange, stronie internetowej Orange lub na infolinii. W jaki sposób działa weryfikacja „Mój głos”? Otóż system skorzysta ze wcześniejszych zapisów rozmów z weryfikacją i na tej podstawie będzie sprawdzał tożsamość klienta podczas kolejnych kontaktów z infolinią. 

Biometria w Orange: infolinia rozpozna głos klienta i dokona na jego podstawie weryfikacji użytkownika [2]

Test Redmi Note 11 Pro. Sprawdzamy czy najnowszy smartfon z popularnej serii Note zasłużył na dopisek Pro?

Brzmi świetnie, szczególnie że możemy korzystać z własnego głosu lub głosu osoby upoważnionej do korzystania z weryfikacji głosem. Jest jednak pewna nieścisłość. Jeśli do danego konta przypisane są przykładowo trzy czy cztery numery, z których korzystają różne osoby, weryfikacja zadziała najpewniej tylko u jednej osoby. Oznacza to, że moja żona nie będzie mogła załatwić sprawy na infolinii bez mojej pomocy, a przynajmniej nie uda się to w ramach weryfikacji głosowej.

Źródło: Orange

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKiedy ma być otwarty przejazd pod wiaduktem kolejowym na granicy Chrzanowa i Trzebini
Następny artykułMetoda prób i błędów w Mercedesie?