PKP Intercity zapowiada, że bilety na pociąg już niedługo kupimy łatwo i szybko, a wszystko dzięki nowoczesnej aplikacji. Pomoże w tym otwarcie na zewnętrznych sprzedawców.
Na polu aplikacji służących do kupowania biletów kolej ma już
doświadczenie, choć trudno uznać je za udane. Świadczą o tym niskie noty
wystawiane przez użytkowników aplikacjom: IC Mobile Navigator, Blikom czy
PolRegio. O wiele lepiej radzi sobie w tej dziedzinie konkurencja. Ale, jak
zapowiada PKP Intercity, teraz ma się to zmienić.
Receptą na dogonienie konkurencji będzie otwarcie na
zewnętrznych sprzedawców – rozwiązanie, które powszechnie stosują linie lotnicze, dla PKP dotychczas stanowiło barierę. Wystarczy, aby firmy
prowadziły swoje serwisy sprzedażowe od co najmniej sześciu miesięcy, a
infrastruktura technologiczna pośredników umożliwiała im połączenie z systemem
sprzedaży Intercity. Dodatkowo muszą udostępniać płatności przynajmniej w
dwóch formatach (karta, przelew online, BLIK, przedpłata).
– To sprawi, że kolej będzie też bardziej dostępna dla
pasażerów, a do tego zwiększą się przychody przewoźników. (…) Służby kolejowe
nie należą do liderów technologii sprzedażowych. Świetnie, jeśli kolej pozwoli
zrobić tę pracę innym firmom, które lepiej się na tym znają – mówi „GW” Jakub
Majewski z fundacji ProKolej.
Na efekty przyjdzie poczekać około miesiąca – tyle czasu na
odpowiedzi poczekają wszyscy zainteresowani. A już na samym początku współpracy
państwowy przewoźnik wystawia na próbę ich cierpliwość i zaufanie, wymagając
zaakceptowania wzoru umowy, której PKP jeszcze… nie opublikowało. Jak informuje
kolej, warunki współpracy dla każdej firmy będą takie same.
ŁG
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS