A A+ A++

Alma to nowoczesny system zarządzania biblioteką wpisujący się w rozwiązania klasy Library Services Platform. System został wdrożony już w ponad 1800 instytucjach, 50 konsorcjach i 30 państwach. Wśród instytucji zagranicznych, które przyjęły Alma, wymienić należy University of Cambridge oraz Harvard University, a w Polsce – Bibliotekę Narodową i Bibliotekę Jagiellońską.

Obecnie Biblioteka Uniwersytecka w Toruniu rozpoczęła proces wdrażania Alma i Primo VE. – Implementacja nowego systemu bibliotecznego zapewni realizację misji biblioteki na najwyższym światowym poziomie. Wdrażane rozwiązania usprawnią procesy biblioteczne i pracy, umożliwią zintegrowane zarządzanie zasobami cyfrowymi i tradycyjnymi, a także dadzą użytkownikom efektywny dostęp do treści – informują przedstawiciele uniwersytetu.

Ponadto, dzięki współkatalogowaniu z Biblioteką Narodową, dane bibliograficzne Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu będą lepiej widoczne z poziomu wspólnego katalogu Biblioteki Narodowej, Biblioteki Jagiellońskiej oraz innych instytucji, które w przyszłości dołączą do ogólnopolskiej sieci bibliotek i przystąpią do współtworzenia, za narodową książnicą, wspólnego środowiska katalogowego. – Praca w nowym systemie zapewni poprawę dostępności zasobów naukowych dla kadry naukowej oraz studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, a także lepszą widoczność zbiorów toruńskiej książnicy uniwersyteckiej w Polsce i na świecie. Zakończenie procesu wdrażania nowego systemu bibliotecznego zaplanowane jest na czerwiec przyszłego roku – informuje UMK.

Jak działają biblioteki uniwersyteckie podczas pandemii?

Od 1 grudnia 2020 czynne są biblioteki uniwersyteckie w Toruniu. Czytelnicy, wchodząc do placówek, muszą podać dane kontaktowe. Muszą nosić maseczki ochronne. Przed wejściem do bibliotek należy odkazić ręce płynem dezynfekującym. Czytelnicy zobowiązani są do stosowania się do poleceń obsługi, szczególnie w kwestiach związanych z reżimem sanitarnym.

Czytelników przejawiających symptomy infekcji prosi się o niekorzystanie osobiście z bibliotek. W przypadku pilnego skorzystania ze zbiorów Biblioteki Uniwersyteckiej takich osób, Biblioteka Główna lub Biblioteka Medyczna dostarczą w miarę możliwości na podany adres e-mail wersję elektroniczną wskazanych publikacji (do 50 stron). Zamówienie należy przesłać na adresy: [email protected] (Biblioteka Główna) i [email protected] (Biblioteka Medyczna). W przypadku studentów, doktorantów, pracowników i emerytowanych pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika usługa ta zostanie wykonana nieodpłatnie. Książki zwrócone z zewnątrz do bibliotek poddane będą 72-godzinnej kwarantannie. Po upływie kwarantanny książki zostaną zdjęte z kont czytelników. W Bibliotece Głównej może jednocześnie przebywać do 200 osób.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWIELOPOLE PAMIĘTA… 30. rocznica śmierci Tadeusza Kantora
Następny artykułKraśnik: Program "Złota Rączka…" coraz popularniejszy. Seniorzy będą mieć pomoc też w 2021 r.