A A+ A++

Władze Berlina we współpracy z organizacją Visit Berlin ruszyły z nową kampanią społeczną promującą noszenie maseczek. Plakat, który powstał w ramach inicjatywy, wywołał jednak niemałe kontrowersje.

Pandemia koronawirusa nie odpuszcza na całym świecie, w związku z czym władze wielu państw realizują liczne kampanie społeczne, które mają na celu uświadomienie społeczeństwu skali problemu, a także zachęcenie ich do stosowania się do zaleceń sanitarnych. 

Z tego typu kampanią ruszyły niedawno władze Berlina we współpracy z organizacją Visit Berlin. W jej ramach stworzono plakat przedstawiający starszą kobietę z maseczką na twarzy i pokazującą środkowy palec. Obok niej pojawiło się natomiast hasło – „Środkowy palec do wszystkich osób, które nie noszą maseczek”.

Jak przyznali pomysłodawcy kampanii, jest ona skierowana do osób, które ignorując zalecenia sanitarne, narażają starsze osoby na ryzyko zachorowania na koronawirusa. 

Kreacje stworzone w ramach kampanii szybko obiegły media społecznościowe i wywołały niemałe kontrowersje. Niektórzy uznali plakaty za obraźliwe, zwłaszcza w kontekście osób, które z różnych powodów nie mogą nosić maseczek. Pojawiły się także głosy, że władze miasta zamiast obrażać mieszkańców, powinny wprowadzić jasne i ostrzejsze zasady dotyczące przebywania w miejscach publicznych.

Pomysłodawcy akcji w odpowiedzi na kontrowersje przyznali, że celowo wykorzystali taką bezpośrednią formę komunikacji, bo, po pierwsze – sprawa jest poważna, a po drugie – Berlińczycy znani są ze swojej bezpośredniości, więc kampania powinna była trafić w ich gusta. „Jeżeli jednak ktoś poczuł się urażony, to nie taki był nasz cel i za to przepraszamy” – powiedzieli przedstawiciele organizacji Visit Berlin.

zdjęcie: twitter.com/LorenzMaroldt

PS

Popularny aktor komediowy Paul Rudd wystąpił w nowej kampanii społecznej Nowego Jorku. W przerysowanej roli millenialsa komik zwraca się do młodych mieszkańców miasta i zachęca ich do noszenia maseczek.

PS2

Australijski oddział agencji Ogilvy ruszył z nową akcją, za pomocą której chce zachęcić społeczeństwo do noszenia maseczek ochronnych w związku z panującą pandemią koronawirusa. Firma wykorzystała do tego potencjał LinkedIna.

PS3

Gdańskie Muzeum Narodowe wprowadziło do sprzedaży stylowe maseczki wielokrotnego użytku, na których znalazły się fragmenty słynnych eksponatów znajdujących się w obiekcie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUkrywali skradzione samochody
Następny artykułApple iPhone 12 Pro – wyniki wydajności z AnTuTu i Geekbench