A A+ A++

Gdy policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego łódzkiej policji zatrzymali dostawczego Nissana Interstar, jego kierowca tłumaczył się, że nie mógł odmówić wykonania polecenia swojego szefa, bo bardzo zależało mu na utrzymaniu zatrudnienia. Szofer dodał, że w ten sposób przewoził już wcześniej podobny towar i nigdy nie spowodował żadnego wypadku.

Ładunek wysuwał się na drogę

Policjanci z patrolu drogówki zauważyli nietypowo załadowany samochód dostawczy na wysokości MOP Skoszewy na autostradzie A1 w woj. łódzkim.

Ze skrzyni ładunkowej samochodu wystawały bele, których końce sięgały ponad 2 metry poza obrys pojazdu. Okazało się, że kierowca wiózł włókninę. Zamierzał przewieźć ją z Łasku (woj. łódzkie) do Warszawy.

ZOBACZ: Zabezpieczyli ciężki ładunek… miotłą. Wyobraźnia Litwinów zaskoczyła inspektorów

– Art. 61, par. 6 pkt. 1 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym mówi m.in., że ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 metry od płaszczyzny obrysu pojazdu – poinformowała sierż. sztab. Jadwiga Czyż z łódzkiej policji.

Policjanci stwierdzili, że towar umieszczony na samochodzie przemieszczał się i groził wypadnięciem na jezdnię. Podczas kontroli ustalili, że działo się tak, bo był nieprawidłowo zabezpieczony. Dodatkowo wystający ładunek był źle oznakowany. 

Trzeźwy i z uprawnieniami

Kontroli poddano również masę pojazdu wraz z przewożonym transportem. Policjanci odkryli, że dopuszczalna masa całkowita ciężarówki została przekroczona o ponad pół tony.

Kierowca był trzeźwy i miał niezbędne uprawnienia do kierowania. 49-latek został ukarany mandatami karnymi na łączną kwotę 300 zł.

ZOBACZ: Prowadził po pijanemu i zabrali mu prawo jazdy. Kupił sfałszowane i wsiadł za kierownicę tira

Funkcjonariusze wydali zakaz dalszej jazdy do czasu przeładunku towaru, jego prawidłowego zabezpieczenia i oznakowania.

Do zdarzenia doszło 7 stycznia 2021 roku około godziny 17:30.

Konieczne właściwe oznakowanie

Policja przypomniała, że ładunek powinien być prawidłowo zabezpieczony, aby nie naruszał stateczności pojazdu, nie utrudniał kierowania, nie ograniczał widoczności i nie zasłaniał świateł. Urządzenia służące do mocowania muszą być zabezpieczone przed obluzowaniem. 

ZOBACZ: Przewoził skradzione kampery… w naczepie ciężarówki

Policjanci podkreślili, że według Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, gdy towar wystaje poza obrys pojazdu kierowca musi spełnić warunki:

  • ładunek wystający z przodu oznacza się chorągiewka barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku,
  • ładunek wystający z boku oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej umieszczonej przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu,
  • ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zwieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej, ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe.

Twoja przeglądarka nie wspiera odtwarzacza wideo…

hlk/grz/ polsatnews.pl

Czytaj więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMorsowanie – zdrowa moda
Następny artykułNieuchwytna ciemna materia. Co wynika z detekcji neutrin?