A A+ A++

Niemcy zaprezentowali diesla serii B47 w roku 2014. Zadanie postawione przed tą jednostką było niezwykle ważne – miała zastąpić w ofercie niezwykle chętnie wybieranego poprzednika – motor o oznaczeniu N47. Nowy diesel BMW otrzymał 4 cylindry i pojemność dwóch litrów. Jednostka była w pełni wykonana z aluminium i mogła zostać sparowana nawet z dwiema turbosprężarkami. Moc? Ta wynosiła od 116 do 231 koni mechanicznych. Dodatkowo moment obrotowy mógł sięgnąć nawet 500 Nm! I choć dane techniczne diesla B47 wyglądają obiecująco, nadal jest to jednostka, która z serwisowego punktu widzenia budzi pewne wątpliwości.

Awarie silnika B47 BMW:

  • nieszczelności zaworu EGR – to wada fabryczna:
    • płyn chłodzący wycieka z chłodniczki EGR i przedostaje się do kolektora ssącego, tam w połączeniu z zebranymi złogami tworzy mieszankę łatwopalną,
    • ryzyko samozapłonu auta jest jak najbardziej realne – znane są takie przypadki również w Polsce.
  • problemy z łańcuchowym napędem rozrządu:
    • podobnie jak w dieslu N47 łańcuch rozciąga się w okolicy przebiegu na poziomie 150 tysięcy kilometrów,
    • wydłużenie życia łańcucha oznacza zrezygnowanie z fabrycznych serwisów olejowych typu long life – to może pomóc.

Diesel B47 BMW – modele samochodów:

  • seria 1: F20, F40
  • seria 2: F22, F44
  • seria 3: F30, G20
  • seria 4: F32
  • seria 5: F10, G30
  • seria 6: G32
  • X1: F48
  • X2: F39
  • X3: F25, G01
  • X4: F26, G02
  • X5: F15

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPacjent uciekł przez okno z oddziału zakaźnego szpitala w Chełmie
Następny artykułGrodkowskie targowisko znów w pełni czynne. Kupujący i handlarze muszą przestrzegać obostrzeń