Dzisiaj, 16 maja (12:49)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przyjrzy się praktykom firm ubezpieczeniowych w zakresie udostępniania samochodów zastępczych po wypadkach.
Od lipca 2021 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło 20 skarg dotyczących zasad zapewniania pojazdów zastępczych osobom poszkodowanym w wypadkach drogowych lub pokrywania kosztu ich wynajmu z obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej sprawcy wypadku.
Urząd wyjaśnił, że konsumenci skarżą się na praktyki towarzystw ubezpieczeniowych związane z udostępnianiem pojazdów zastępczych po wypadku. Wśród zgłaszanych problemów wskazywano zaniżanie kosztów wynajęcia samochodu zastępczego, zbyt krótki czas jego udostępniania czy niekorzystne warunki najmu.
“Wszcząłem postępowania wyjaśniające wobec czterech towarzystw ubezpieczeniowych, choć nie wykluczamy kolejnych, bowiem zgłaszane problemy wydają się dość typowe dla dużej części tej branży” – wskazał cytowany w komunikacie Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
“Sprawdzimy, na jakich zasadach kierowcom udostępniane są pojazdy zastępcze oraz czy firmy ubezpieczeniowe nie zaniżają kosztów ich wynajmu. Spory dotyczą również czasu udostępniania takiego auta, za który zakłady ubezpieczeń płacą z tytułu umów ubezpieczenia, a także postanowień umownych przedsiębiorców współpracujących z ubezpieczycielami” – przekazał.
Urząd podkreślił, że towarzystwa ubezpieczeniowe powinny zapewnić poszkodowanemu pojazd zastępczy na cały okres, w jaki … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS