A A+ A++

Audi zaprezentowało topowy model A3. Ma 400 KM mocy i jest najszybszym RS3 jaki kiedykolwiek powstał.

Audi A3 nie będzie miało następcy z silnikiem spalinowym. Tak więc to ostatnie RS3 jakie będzie można kupić z tak mocnym silnikiem spalinowym. Poza tym zaprezentowane właśnie RS3 to najbardziej dynamiczna generacja jaka kiedykolwiek była oferowana. Od lipca 2020 roku Audi oferuje aktualną generację A3. Kilka miesięcy później pojawił się model S3 o mocy 310 KM, a teraz przyszła kolej na topowy model RS3. Pod maską ma pięciocylindrowy silnik i napęd na wszystkie koła.

CZYTAJ TAKŻE: Audi Q4 e-tron: To będzie najtańsze elektryczne Audi

Wizualnie, nowe RS3 wyraźnie różni się od swojego słabszego rodzeństwa. Audi twierdzi, że klienci RS3 chcieli dużo większego wyróżnienia od pozostałych modeli. No i tak też jest. Karoseria kompaktowego modelu aż kipi od wybałuszeń, wlotów powietrza – wszystko to wygląda i agresywnie. RS3 dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia – Sportback i Limuzyna. We wnętrzu ekran przed kierowcą ma przekątną 12,3 cala, a ten od systemu informacyjno-rozrywkowego na konsoli środkowej ma 10,1 cala. Na nim kierowca może odczytać temperaturę płynu chłodzącego, oleju silnikowego oraz ciśnienie w oponach. Po raz pierwszy RS3 posiada wyświetlacz head-up. Na desce rozdzielczej znalazł się karbon, sportowe fotele mają wytłoczone logo RS, a za dodatkową opłatą pokryte są pikowaną skórą nappa o strukturze plastra miodu.

Audi RS3 jest obniżone o 10 mm względem S3 i 25 mm od A3. Urusł też rozstaw osi – z przodu o 33 mm, z tyłu o 10 mm. Progresywny układ kierowniczy został specjalnie zaprojektowany dla RS. Jego przełożenie zmniejsza się wraz ze wzrostem kąta skrętu, a wspomaganie zmienia się w zależności od prędkości. Korzystając z menu ustawień, kierowca może wybierać między komfortową, standardową i sportową charakterystyką układu kierowniczego.

Jedną z najciekawszych innowacji dotyczy napędu. Kiedy inne wersje A3 z napędem na wszystkie koła są wyposażone w system Haldex szóstej generacji składający się z mechanizmu różnicowego tylnej osi i sprzęgła wielotarczowego, to topowy model posiada system rozdziału momentu obrotowego. W zależności od ustawienia i wymagań system aktywnie rozdziela moment napędowy między prawe i lewe tylne koło za pośrednictwem dwóch sprzęgieł wielopłytkowych – od zera do 100 procent. Inżynierowie wzmocnili również układ hamulcowy RS3. W standardzie są sześciotłoczkowe stalowe hamulce z tarczami o wymiarach 375 mm z przodu i 310 z tyłu. Zaciski hamulcowe są pomalowane na czarno lub czerwono. Jest też opcjonalny ceramiczny układ hamulcowy, który waży o 10 kg mniej niż stalowy układ hamulcowy.

2,5-litrowy silnik TFSI pięć razy z rzędu zdobył międzynarodową nagr … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKosa “Organiczne Związki Liryczne”
Następny artykułŚwiadczysz usługi noclegowe? Przeczytaj