A A+ A++

W tym roku na rejs statkiem wycieczkowym chce się wybrać dwie trzecie stałych klientów tego sektora turystyki, a 58 procent nowych planuje taką wycieczkę w kolejnych latach – wynika z badania zleconego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Organizatorów Rejsów Wycieczkowych CLIA.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Organizatorów Rejsów Wycieczkowych (Cruise Line International Association, CLIA) podsumowało 2020 rok i przedstawiło prognozy na kolejny. Mimo wielu problemów armatorzy patrzą w przyszłość z optymizmem. Z badań CLIA wynika, że dwie trzecie klientów linii wycieczkowych planuje w przyszłym roku ponownie wybrać się w rejs, a 58 procent tych, którzy jeszcze nie spędzali w ten sposób urlopu, zamierza skorzystać z oferty w ciągu kolejnych kilku lat.

– Rok 2020 nie był taki, jakiego oczekiwała branża rejsów wycieczkowych – mówi prezes CLIA Kelly Craighead. – Ale przedsiębiorcy nie tracili czasu i wdrożyli protokoły sanitarne, jednocześnie mając na uwadze zasady odpowiedzialnej turystyki.

CZYTAJ TEŻ: Wraca popyt na rejsy wycieczkowe

Według raportu w 2019 roku w branży rejsów wycieczkowych pracowało 1,7 miliona osób, którym łącznie wypłacono 50,5 miliarda dolarów w ramach wynagrodzenia. Wpływ ekonomiczny w ujęciu globalnym wyniósł 154,5 miliarda dolarów. Chodzi o wydatki pasażerów – 385 dolarów na osobę przed zaokrętowaniem i 100 dolarów w każdym porcie, do którego zawijał statek. W 2019 roku na rejs wybrało się w sumie 29,7 miliona klientów, najwięcej z Ameryki Północnej (15,4 miliona).

Pandemia koronawirusa spowodowała, że średnio każdego dnia zawieszenia działalności pracę traciło 2,5 tysiąca ludzi, zarówno zatrudnionych bezpośrednio w liniach wycieczkowych, jak i tych zależnych od branży pośrednio.

W 2020 roku armatorzy częściowo zrealizowali swoje plany operacyjne. Od początku lipca do połowy grudnia odbyło się ponad 200 rejsów. Pokazały one, że wdrożone protokoły sanitarne sprawdzają się. Niektórzy operatorzy wprowadzili obowiązkowe testy na koronawirusa przed zaokrętowaniem, wymagają noszenia maseczek i utrzymywania dystansu społecznego. Poprawili też systemy klimatyzacji i wentylacji i zapewnili lepszą opiekę medyczną.

ZOBACZ TAKŻE:czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBezpłatna pomoc prawna w formie zdalnej
Następny artykułSternik. Cała naprzód!