A A+ A++

Z powodu błędu aplikacji mobilnej Żappka klienci sieci sklepów przyznawali sobie w nielimitowany sposób tzw. żappsy, czyli punkty lojalnościowe, za które następnie robili zakupy – donosi serwis niebezpiecznik.pl. Pierwsi nieuczciwi klienci zostali zatrzymani.

Aplikacja Żabki z błędem. Klienci oszukiwali, kupując za darmo
/ shutterstock

Zgodnie z informacjami serwisu niebezpiecznik.pl, w ostatnich dniach w aplikacji mobilnej Żappka powstała luka w interfejsie programistycznym (API). Z powodu niepoprawnie przeprowadzonej konfiguracji aplikacji, pozwalała ona na nieautoryzowane doładowanie żappsów, czyli punktów lojalnościowych wymienialnych na produkty. Wystarczyło jedynie podać maila powiązanego z kontem w aplikacji.

Część klientów sieci miała skorzystać z okazji i zrobić bezpłatnie zakupy, „płacąc” nieuczciwie pozyskanymi żappsami, co potwierdzają przedstawiciele Żabki.

– W ostatnich dniach odnotowaliśmy przypadki doładowywania żappsami w nieuprawniony sposób wybranych kont użytkowników Żappki. W reakcji na naruszenia, zgodnie z regulaminem aplikacji oraz obowiązującymi procedurami, dokonaliśmy blokady kont, na których doszło do niedozwolonych aktywności. Zablokowani użytkownicy zostali poinformowani o tym fakcie. W związku z zaistniałą sytuacją rozpoczęliśmy już proces zbierania materiału dowodowego, który przekażemy do organów ścigania – cytuje komunikat Żabki „Niebezpiecznik”.

Jak informuje serwis, jeden z nieuczciwych użytkowników aplikacji, który rozpowszechnił krok po kroku sposób oszustwa w internecie, został zatrzymany przez policję.

MKZ

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBarton NXT 125 – pitbike do nauki jazdy w terenie
Następny artykułJakub Kiwior – tyszanin w barwach Arsenalu