A A+ A++

W Wojewódzkim Szpitalu Podkarpackim im. Jana Pawła II w Krośnie przyjęcia do zabiegów planowych odbywają się płynnie, realizowane są porody rodzinne, a także przyjęcia pacjentów do poradni specjalistycznych. Szpital korzysta z doświadczeń z poprzednich okresów pandemii koronawirusa.

Dyrektor lecznicy Piotr Czerwiński apeluje do pacjentów, aby zgłaszali się do zabiegów planowych, ponieważ zdarza się, iż mimo oczekiwania w kolejce na diagnostykę, bądź zabieg – nie pojawiają się do przyjęcia planowego na oddział.

W krośnieńskim Szpitalu podwyższony stan gotowości związany z pandemią koronawirusa spowodował szereg obostrzeń w poprzednich okresach. Wprowadzone zmiany miały na celu zapewnienie bezpieczeństwa epidemiologicznego pacjentom oraz personelowi, a także ograniczenie transmisji COVID-19. Krośnieński Szpital zdobyte doświadczenie w zakresie działań prewencyjnych planuje również wykorzystać podczas czwartej fali pandemii.

– Wykorzystujemy sprawdzone procedury ochrony pacjentów oraz pracowników, a także korzystamy z doświadczeń z okresów poprzednich w zakresie zabezpieczenia Szpitala. Pomocne jest również to, że zdecydowana większość pracowników jest zaszczepiona przeciwko COVID -19 – mówi Piotr Czerwiński – dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego im. Jana Pawła II w Krośnie.

Rutynowy rytm pracy

Aktualnie sytuacja epidemiologiczna nie zakłóca rutynowego rytmu pracy Szpitala. Prowadzone są planowe zabiegi, w sposób ciągły odbywają się przyjęcia do lekarzy specjalistów, zaś przy porodzie – wedle życzenia – może uczestniczyć osoba towarzysząca.

– Wraz z wprowadzeniem teleporad medycznych można realizować przyjęcia do poradni specjalistycznych w systemie mieszanym. Podczas teleporady pacjent może otrzymać zalecenia, e-zwolnienie, e-receptę, sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność. Realizowane są wizyty bezpośrednie z zachowaniem reżimu sanitarnego. Problemem nadal pozostaje niezgłaszanie się pacjentów do poradni specjalistycznej, mimo wcześniej umówionego terminu osobistej konsultacji na dany dzień oraz godzinę – dodaje dyrektor Piotr Czerwiński.

Szpital nie spowalnia działań w obrębie obostrzeń epidemiologicznych. Stale monitoruje sytuację epidemiologiczną w regionie. W przypadku wzrostu zachorowań i potrzeby wprowadzenia obostrzeń sanitarnych zastosuje się do decyzji Ministra Zdrowia, Wojewody Podkarpackiego, czy Marszałka Województwa Podkarpackiego.

Oczekiwanie na zabieg

Zdarza się, iż pacjenci mimo ustalonego terminu przyjęcia planowego – nie zgłaszają się na oddziale lub odmawiają telefonicznie, a tym samym rezygnują z miejsca w kolejce oczekujących na wizytę, zabieg czy operację.

– W przypadku rezygnacji pacjenci narażają się na utratę zdrowia, ale również skutkuje to ponownym oczekiwaniem w kolejce. Dodatkowo odbierają innym pacjentom możliwość skorzystania z szybszego terminu przyjęcia do Szpitala – mówi dyrektor Piotr Czerwiński.

Powody nie zgłaszania się na wizyty, zabiegi planowe bywają różne – od tych zdrowotnych, losowych po zupełnie błahe – jak przyjazd rodziny, czy niespodziewana wycieczka. Specjaliści apelują do pacjentów, aby zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19 nie rezygnowali z przyjęcia planowego w szpitalu, ponieważ zaniedbanie pogłębionej diagnostyki oraz zaniechanie wykonania zabiegu, może się wiązać w przyszłości z poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi.

Źródło: Szpital Krosno

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLech niespecjalnie się zmęczył
Następny artykułKoronawirus na Uniwersytecie Przyrodniczym. Studenci skarżą się na brak reakcji uczelni