Przyszłość rajdów najwyższego szczebla stanowi od zeszłego roku jeden z głównych tematów parku serwisowego. Swoje propozycje zmian przedstawiali zarówno kierowcy oraz piloci, jak i szefowie największych zespołów.
W grudniu powołano specjalną grupę roboczą, której szefują Robert Reid, wiceprezydent FIA, oraz David Richards, szef brytyjskiej federacji. To tej komórce powierzono opracowanie mapy drogowej dla WRC, a pierwsze decyzje i wytyczne w postaci gotowych propozycji dla Światowej Rady Sportów Motorowych przedstawiono przeszło tydzień temu.
Wcześniej o opinię poproszono także kibiców. Skonstruowano specjalną ankietę umieszczoną w Internecie. FIA opublikowała częściowe wyniki. Pomimo stosunkowo krótkiego czasu dostępności ankiety, swoje odpowiedzi przekazało ponad 11 tysięcy fanów.
Niemal wszyscy dostrzegli wyjątkowy charakter rajdów, stwierdzając, że wyróżniają się one na tle innych dyscyplin sportu samochodowego. Wskazano na nieprzewidywalność i ogromną rolę natury. Jednomyślność (98 procent respondentów) panowała w kwestii kontynuacji rywalizacji na każdego rodzaju nawierzchni i o każdej porze roku.
Osiemdziesiąt procent kibiców chce w przyszłości dłuższych rajdów i by w kalendarzu panowała właściwa równowaga między sprintami i imprezami typu endurance.
W aspektach technicznych panowała zgoda (72 procent), że powinno się zapewnić równe szanse także rajdówkom, dla których podstawą są samochody większych rozmiarów niż obecne. 65 procent opowiada się za wprowadzeniem górnej granicy kosztu samochodu królewskiej klasy. Niespodzianką nie jest życzenie (97 procent) posiadania większej liczby producentów w stawce
Odpowiadając na pytania o zrównoważony rozwój i technologie przyjazne środowisku, 59 procent postawiło przede wszystkim na paliwa syntetyczne, już częściowo używane w mistrzostwach świata. Jedynie 23 procenty respondentów opowiedziało się za wykorzystaniem zestawów hybrydowych.
Oceniając kierowców, 94 procenty fanów zauważyło, że ich umiejętności są w rajdach tak samo ważne, jak osiągi samochodów. Podkreślono też wyjątkowość rajdów pod względem współpracy kierowcy, pilota i mechaników. Niemal dwie trzecie odpowiadających przyznało, że kierowcy są dla nich inspiracją, a nieco ponad 66 procent stwierdziło, że zawodnicy z WRC mogą być wzorcami.
Kibice wskazali, że najwięcej informacji o WRC pozyskują z mediów elektronicznych, przede wszystkim branżowych.
Tylko niecałe 30 procent fanów wybrało się w trakcie ostatnich dwunastu miesięcy na rajd rangi WRC. Główne przeszkody to koszty i odległość. 87 procent respondentów przyznało, że śledziło w ostatnich trzech miesiącach przynajmniej jedną rundę. Jedynie nieco ponad 50 procent jest usatysfakcjonowanych z czasu antenowego w telewizji/Internecie. Fani chcieliby większej obecności rajdów w tych środkach przekazu z wyważonym podziałem na treści darmowe i płatne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS