Kilka tygodni temu zadebiutowała technika AMD FSR 2.0 (FidelityFX Super Resolution 2.0), która znacząco zmienia formę rekonstrukcji obrazu, wykorzystując w tym celu m.in. temportal upscaling oraz zaawansowany algorytm antyaliasingu. Dzięki zmianom, FSR 2.0 prezentuje zdecydowanie lepszą jakość obrazu w porównaniu do pierwszej generacji. Po roku od premiery FSR 1.0, AMD poinformowało przejściu FSR 2.0 w pełni na model open source.
Kod techniki AMD FSR 2.0.1 został upubliczniony i jest od teraz dostępny za pośrednictwem witryny GitHub. Przejście na open source powinno wpłynąć na szybszą implementację rozwiązania w grach.
Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS
Wszystkie pliki konieczne do wykorzystania AMD FSR 2.0 (czy raczej już FSR 2.0.1) są dostępne za pośrednictwem platformy GitHub. Producent opublikował zarówno kompletnie API jak również kod źródłowy w językach C++ oraz HLSL. Nie brakuje ponadto obszernej dokumentacji, której celem jest wspomożenie developerów w szybszej implementacji FSR 2.0. Wersja “2.0.1” zawiera dodatkowe usprawnienia techniki, choć producent nie pokusił się o precyzyjniejsze wyjaśnienie zmian, więc najpewniej są to tylko kosmetyczne poprawki. FSR 2.0 w obecnej formie wspiera zarówno API DirectX 12 (Ultimate) jak również Vulkan, a dodatkowo wkrótce pojawią się dedykowane wtyczki dla silników Unreal Engine 4.26/4.27 oraz Unreal Engine 5.
AMD FSR 2.0 będzie w pełni otwartym rozwiązaniem, dostępnym na kartach AMD Radeon i NVIDIA GeForce oraz konsolach Xbox
Przy okazji publikacji kodu źródłowego, AMD pochwaliło się, że w ciągu pierwszego roku technika FSR 1.0 została zaimplementowana do przeszło 110 gier, dzięki czemu stała się najszybciej wdrażanym rozwiązaniem w grach wideo. Obecnie wsparcie dla FSR 2.0 potwierdzono dla łącznie 24 tytułów. Spodziewamy się, że uwolnienie dokumentacji oraz kodu źródłowego przyspieszy proces integracji z kolejnymi grami. Kod źródłowy FSR 2.0 można pobrać z tego miejsca, z kolei dokumentację – stąd.
Źródło: GitHub, VideoCardz
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS