A A+ A++

W trakcie październikowej prezentacji kart graficznych AMD Radeon RX 6000 (RX 6800, RX 6800 XT i RX 6900 XT) oficjalnie zapowiedziano technikę FidelityFX Super Resolution, która miała być odpowiednikiem konkurencyjnego rozwiązania NVIDIA DLSS. Niestety, wówczas nie poznaliśmy żadnych szczegółów, ale w ostatnich tygodniach przecieki przybrały na sile. Według plotek AMD FidelityFX Super Resolution miało trafić na wiosnę, a potem, że Czerwoni zwlekają z prezentacją do czasu aż będzie można ją wykorzystać na wszystkich platformach z układami graficznymi opartymi na architekturze RDNA, a więc nie tylko na PC, ale też na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Tym razem głos zabrał przedstawiciel firmy AMD, Scott Herkelman. Czego się dowiedzieliśmy?

Scott Herkelman, przedstawiciel AMD, potwierdził oficjalnie, że technika FidelityFX Super Resolution trafi na PC jeszcze w 2021 roku. FSR – w odróżnieniu od NVIDIA DLSS – nie ma opierać się na uczeniu maszynowym. 

_TITLE_

AMD FidelityFX Super Resolution zostanie zaprezentowane jako międzyplatformowa technologia na PC oraz konsolach

Scott Herkelman, wiceprezes i główny menedżer działu kart Radeon w firmie AMD, zdradził w rozmowie z dziennikarzami serwisu PCWorld w ramach specjalnego podcastu, że technika FidelityFX Super Resolution, odpowiednik NVIDIA DLSS, pojawi się na PC w 2021 roku. Przedstawiciel Czerwonych nie zdradził dokładniejszego terminu, ale jest zadowolony z postępu prac. Dodał, że trzeba także dać czas deweloperom gier na implementację tego rozwiązania. Z jego słów wynika, że wiosenny termin wydaje się raczej mało prawdopodobny, bo wciąż przed AMD i partnerami biznesowymi z branży gier sporo pracy. Chcą mieć pewność, że skalowanie będzie odbywać się z różnych rozdzielczości przy zapewnieniu odpowiednio dobrej jakości. 

_TITLE_

NVIDIA DLSS 2.0 – Test wydajności i porównanie jakości obrazu

Co więcej, AMD FidelityFX Super Resolution, którego akronimem jest FSR, nie będzie opierać się na uczeniu maszynowym tak jak NVIDIA DLSS. Nie powinno być to wielkim zaskoczeniem, jako że karty graficzne Radeon oparte na architekturze RDNA nie mają specjalnych rdzeni Tensor jak GeForce RTX 2000 i 3000. AMD obecnie testuje różne sposoby na upskalowanie obrazu we współpracy z deweloperami gier. Na koniec warto wspomnieć, że Scott Herkelman ujawnił, iż AMD ma plany, by technika FidelityFX Super Resolution była otwarta i dostępna na innych platformach czy konkurencyjnych układach graficznych. Priorytetem dla firmy jest na razie PC. Oznacza to, że ewentualnie na PS5 i Xboksa Series X/S może trafić w późniejszym okresie, niewykluczone, iż także jeszcze w 2021 roku. Na poznanie daty premiery i listy obsługiwanych kart graficznych musimy jeszcze poczekać. 

Źródło: VideoCardz, AMD, PCWorld

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRządowe maseczki dla mieszkańców Lęborka. Cztery sztuki na głowę
Następny artykułRozkopali stary kwietnik, skrywał wejście do schronu