A A+ A++
Amazon chce nadal inwestować w Polsce. Nie obawia się Shopee
fot. Tada Images / / Shutterstock

Amazon chce nadal inwestować w rozwój swojej działalności w Polsce, widzi dobre perspektywy dla rozwoju rynku e-commerce – poinformował PAP Biznes Marian Sepesi, dyrektor regionalny ds. operacji Amazon na obszar Europy Środkowo-Wschodniej.

Otworzyliśmy właśnie dziesiąte centrum logistyczne w Polsce, mamy Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, Amazon Web Services oraz biura w Warszawie, gdzie zatrudniamy na stałe 23 tys. osób. Będziemy nadal inwestować w Polsce, a o szczegółach będziemy informować na bieżąco” – powiedział PAP Biznes Marian Sepesi.

“Wybraliśmy Polskę w 2012 roku i wybudowaliśmy pierwsze centra logistyczne w 2014 roku. Polska to duży europejski rynek, otoczenie regulacyjne i inwestycyjne jest dobre, mamy dobrą współpracę z władzami” – dodał.

Najnowsze centrum dystrybucyjne Amazona znajduje się w Świebodzinie. To zrobotyzowane centrum, w którym zatrudnienie znajdzie 1 tys. pracowników, wspieranych przez 3 tys. robotów transportowych.

Od 2012 r. Amazon w Polsce wygenerował ponad 12 mld zł inwestycji. Kwota ta obejmuje zarówno wydatki kapitałowe (infrastruktura, centra logistyki, biura, centra rozwoju technologii, itd.), jak i wydatki operacyjne (nowe miejsca pracy w Polsce).

W marcu spółka uruchomiła platformę Amazon.pl, czyli polską wersję sklepu internetowego Amazona.

Marian Sepesi ocenia, że perspektywy dla rynku e-commerce w Polsce są świetne.

“W czasie pandemii handel internetowy mocno się rozwinął. Polacy używają dużo kart płatniczych, korzystają z płatności mobilnych – to dobre warunki do przyspieszenia rozwoju tego rynku” – powiedział.

Pytany o konkurencję i planowane wejście na polski rynek singapurskiej platformy e-commerce Shopee, dyrektor Amazona odpowiedział: “Konkurencja jest z korzyścią dla klienta. Polski rynek e-commerce jest wystarczająco duży, by wielu graczy się tu zmieściło. Przyszłość pokaże, kto odniesie sukces”.

Pytany, czy Amazon rozważa uruchomienie w Polsce sieci automatów paczkowych, odpowiedział: “Nie mogę powiedzieć, jak będziemy rozwijać sieć automatów paczkowych. Na rynku toczy się dyskusja, jaka będzie przyszłość tych automatów: czy każda firma będzie mieć swoje, czy w miastach wystarczy miejsca na sieci każdej z nich, czy może będą uniwersalne automaty, z których wszyscy będą korzystać. Zmienić może się też legislacja. Obserwujemy rynek i będziemy podejmować decyzje”.

“Klienci platformy Amazona w Polsce mają do dyspozycji odbiór zamówionych przesyłek w automatach paczkowych należących do współpracujących z nami partnerów” – zauważył.

W ubiegłym roku Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że Amazon jest największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w Polsce.

Sepesi poinformował, że spółka potrzebuje stabilnego rynku i otoczenia legislacyjnego, aby bezpiecznie rozwijać swoją działalność w Polsce. Priorytetem jest koncentracja na sprawnych dostawach na czas, a wyzwaniem wykwalifikowana kadra pracownicza.

“Polska ma niskie bezrobocie i tego doświadczamy. W niektórych regionach kraju ciężko znaleźć pracowników, nawet oferując wynagrodzenie powyżej rynku” – powiedział dyrektor regionalny ds. operacji.

Anna Pełka (PAP Biznes)

pel/ pr/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPosłodzona katoda lepiej działa. Akumulatory przyszłości w końcu zadebiutują na rynku?
Następny artykułCall of Duty: Vanguard – beta test (multiplayer)