A A+ A++

Sezon 2024 w W2RC gna jak szalony, a BP Ultimate Rally-Raid Portugal to trzecia już runda tegorocznej rywalizacji i zarazem jedyna, która rozegrana zostanie w Europie. Co ciekawe, jest to pierwsza w historii wizyta w Portugalii w ramach cyklu Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych zainaugurowanych w 2022 roku. Na uczestników terenowych zmagań (również na terytorium Hiszpanii) czeka ponad 1700-kilometrowa, niezwykle wymagająca trasa, z czego aż 1022 km stanowią odcinki specjalne.

Dzisiaj rano odbył się prolog, który decydował o ustawieniu na starcie do pierwszego etapu. Pierwszy odcinek specjalny (101 km) także odbędzie się w środę. Jest podzielony na dwie części – po przejechaniu 97% dystansu uczestników czeka krótki odpoczynek, a po nim nadejdzie czas na 3-kilometrowy sprint.

Nasser Al-Attiyah i Edouard Boulanger (Prodrive Hunter T1+) wygrali prolog, którego dystans liczył 3,53 km. Wyprzedzili o sześć sekund Lucasa Moraesa i Armanda Monleona (Toyota GR DKR Hilux T1+).

W sumie aż trzy duety dysponujące Toyotami uplasowały się w pierwszej piątce kategorii Ultimate. Na trzeciej i czwartej pozycji finiszowali Seth Quintero i Denniz Zens (Toyota GR DKR Hilux T1+)  (+0.8s) oraz Guerlain Chicherit i Mathieu Baumel (Toyota Hilux Overdrive T1+)  (+0.11s). Piąte miejsce zajęli Portugalczycy Joao Ferreira Filipe Palmeiro w Mini JCW Rally Plus (+0.11s)

Carlos Sainz, który po raz pierwszy wystartował w Mini JCW Rally Plus, z nowym pilotem Alexem Haro (zastąpił Lucasa Cruza), był piętnaście sekund dalej.

Tomasz Baranowski i Konrad Dudziński (Toyota Hilux) mieli 31 czas (+43s). Magdalena Zając i Marcin Pasek (Toyota Hilux) zostali sklasyfikowani o dwie pozycje dalej (+57s)

W kategorii lekkich prototypów Challenger lokalne załogi miały pełną przewagę, zajmując trzy pierwsze miejsca na prologu.

Zwyciężyli Luis Portela Morais i David Megre (GRally OT3), drugi czas zanotowali Miguel Barbosa i Luis Ramalho (Taurus T3 Max)  (+0.1s), a trzeci Joao Dias i Joao Miranda (Can-Am Maverick X3)  (+0.2s). Innymi słowy, przedstawiciele trzech różnych marek znaleźli się w pierwszej trójce.

Rokas Baciuska i Oriol Vidal (Can-Am Factory Team) oraz Cristina Gutierrez i Pablo Moreno Huete (Taurus T3 Max) byli najlepszymi z gości – czwarta i piąta pozycja, oba duety ze stratą trzech sekund. Sebastien Loeb, pilotowany przez Fabiana Lurquina, w pierwszym występie za kierownicą Taurusa T3 Max, był trzynasty (+12s).

W SSV najlepiej poradzili sobie Goncalo Guerreiro i Jose Sa Pires (Polariz RZR Pro R).

We wszystkich kategoriach FIM wystartowało dziś 61 zawodników – 51 na motocyklach i 10 na quadach. W W2RC nominowano 13 uczestników – 20 na motocyklach (6 w RallyGP, 7 w Rally2, 7 w Rally3) i 7 na quadach.

Zwycięzcą krótkiego prologu okazał się Tosha Schareina z Monster Energy Honda Team. Jego kolega z zespołu, Adrien Van Beveren, był dwie sekundy za nim.

Największą niespodzianką była trzecia pozycja hiszpańskiego juniora Edgara Caneta Ardevola zasiadającego na KTM’ie. Dopiero w zeszłym roku przeniósł się z motocrossu do rajdów cross-country, a teraz debiutuje w mistrzostwach świata.

Konrad Dąbrowski (KTM 450 Rally Replica) był ósmy w Rally2, niespełna dwadzieścia sekund za wspomnianym Ardevolą (KTM 450 Rally Replica).

Najszybszy w kategorii quadów był Manuel Andujar, dwukrotny zwycięzca Dakaru (2021, 2024). W grupie tej najlepiej z Polaków poradził sobie Kamil Wiśniewski (Yamaha Raptor), drugi, wolniejszy o dwie sekundy. Mikołaj Krysik (Yamaha Raptor 700) zanotował 13s straty, a Marcin Wilkołek (Yamaha YFM) 21s.

Trasę pierwszego etapu w motocyklowej stawce będzie otwierał Skyler Howes (Honda CRF 450 Rally). Natomiast pośród załóg samochodów będą to Marcos Baumgart Stroczynski i Gustavo Gugelmin (Prodrive Hunter).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowiat Opolski 2018-2024: Drogowe inwestycje i cyfrowa rewolucja geodezji zmieniły region
Następny artykułNarzędzia magnetyczne w przemyśle