A A+ A++

ADAC poinformowało właśnie, że w 2022 roku mobilni mechanicy, zwani w Niemczech “żółtymi aniołami”, wzywani byli do zepsutych pojazdów średnio 9,3 tys. razy dziennie. Oznacza to, że niemieccy kierowcy korzystali z ich pomocy co 9 sekund. Dwukrotnie wzrosła liczba interwencji w stosunku do hybryd i samochodów elektrycznych.

W ubiegłym roku mobilni mechanicy ADAC pomogli niemieckim kierowcom ponad 3,4 mln razy. Średnio, w skali jednej doby, notowano 9 352 wyjazdy do niesprawnych pojazdów. To o 2 proc. mniej niż w roku 2021. Niepokojąco wzrosła jednak liczba interwencji związanych z samochodami elektrycznymi. 

Auta w Niemczech psują się co 9 sekund. Eksperci – “to dobry wynik”

Przypominamy, że w ramach członkostwa w niemieckim atuomobilklubie ADAC lokalni kierowcy korzystać mogą z pomocy mobilnych mechaników, zwanych potocznie – od koloru swoich pojazdów – “żółtymi aniołami”.  Rok 2022 zamknął się liczbą 3 492 335 takich interwencji. To o 2,3 proc. mniej niż w roku 2021. razy. 

Eksperci ADAC nie mają wątpliwości, że głównym powodem spadku liczby awarii samochodów na niemieckich drogach była łagodna zima. Dotyczyło to zwłaszcza stycznia i lutego, gdy zwyczajowo lawinowo wzrasta liczba interwencji powodowanych przez niesprawny akumulator.   Taką teorie zdają się potwierdzać dane z grudnia, gdy – przez kilka dni – mówić można było o ataku zimy. W efekcie “najgorętszym” dniem dla mechaników ADAC był 17 grudnia 2022 roku, gdy “żółte anioły” interweniowały aż 17 346 razy. 

Co się psuje w niemieckich samochodach?

Klasycznie już – za zdecydowaną większość wezwań mechaników ADAC odpowiada właśnie niesprawny akumulator. W 2022 roku takie interwencje stanowiły aż 43,2 proc. ogółu. O łagodnej zimie świadczy najlepiej fakt, że jeszcze w 2022 takie interwencje odpowiadały za 46,2 proc. wyjazdów.

Na liście najczęstszych powodów korzystania z pomocy “żółtych aniołów” znalazły się też kolejno:

  • szeroko pojęte “zarządzanie układem napędowym” (np. ecu, czujniki) – 23,8 proc. interwencji,
  • szeroko pojęta elektryka (alternator, rozrusznik, przewody zapłonowe itd., oświetlenie) – 10,4 proc. interwencji,
  • problemy z ogumieniem – 8,4 proc. interwencji, problemy z otwarciem lub uruchomieniem pojazdu (np. z systemem keyless) – 7,2 proc. interwencji.  

Za pozostałe 7 proc. interwencji odpowiadały inne usterki, jak chociażby problemy z układem kierowniczym, awaria skrzyni biegów, zablokowane hamulce i

Elektryki psują się na potęgę? A może to efekt skali?

ADAC zauważa, że blisko dwukrotnie wzrosła w ostatnich miesiącach liczba interwencji dotyczących samochodów elektrycznych. Jeszcze w 2021 roku mechanicy ADAC wzywani byli do awarii elektrycznych aut. W ubiegłym roku takich interwencji było już około 52 tys.

Warto jednak doprecyzować, że pod pojęciem samochodu elektrycznego ADAC rozumie nie tylko pojazdy stricte bateryjne, ale też klasyczne (w tym plug-in) hybrydy. Rosnącą liczbę interwencji tłumaczyć można m.in. coraz większą popularnością takich pojazdów. Z danych ADAC wynika, że po niemieckich drogach porusza się obecnie około 1,3 mln tak szeroko rozumianych “e-samochodów”. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŁódź. Wypadek na ul. Spornej. Porsche zmiotło przystanek
Następny artykułMecz piłki nożnej MKS Piaseczno vs. Hutnik Warszawa