Francuski koncern Ubisoft chwalił się stosunkowo niedawno, że ich największe gry tej jesieni, czyli Assassin’s Creed: Valhalla i Watch Dogs Legion, będą działać na konsolach nowej generacji w rozdzielczości 4K i 60 lub 30 klatkach na sekundę. Większość graczy sądziła więc, że oba tytuły uruchomimy na PS5 i Xboksie Series X w natywnym 4K. Jak jednak sugerują najnowsze doniesienia, nie będzie wcale tak różowo. Obie gry nie będą bowiem chodzić w natywnej rozdzielczości 4K, co można uznać za to dość rozczarowujące, szczególnie że mamy do czynienia z produkcjami tworzonymi także z myślą o konsolach obecnej generacji. W AC: Valhalla zapewne można to uzasadnić chęcią utrzymania stabilnych 60 FPS, a co z Watch Dogs Legion, które miało oferować płynność animacji na poziomie 30 klatek na sekundę?
Wbrew zapowiedziom Assassin’s Creed: Valhalla i Watch Dogs Legion nie będą działać na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X w natywnej rozdzielczości 4K w odpowiednio 60 i 30 klatkach na sekundę.
Watch Dogs Legion – Test wydajności kart graficznych z RTX i DLSS
Mimo ogłoszenia, że konsole nowej generacji zapewnią w Assassin’s Creed: Valhalla rozdzielczość 4K przy 60 FPS przedstawiciel Ubisoftu doprecyzował w tym tygodniu, że najnowsza odsłona, której akcja zostanie osadzona w erze wikingów w IX-wiecznej Anglii, ma de facto chodzić w niższej rozdzielczości, upscalowanej do 4K. Przynajmniej na PS5, ale sugerując się Watch Dogs: Legion, można założyć, że analogicznie będzie to wyglądać na Xboksie Series X. Producent nie zdradził rozdzielczości wyjściowej. Przypuszczamy, że będzie to 1440p.
Testujemy już konsolę Sony PlayStation 5! Nasze pierwsze wrażenia
Podobnie będzie to wyglądać z Watch Dogs Legion. Według doniesień z forum Beyond3D, którego użytkownicy przeprowadzili analizę udostępnionych materiałów z wersji na Xboksa Series X, gra będzie działać na konsolach nowej generacji w dynamicznie skalowanej rozdzielczości. W zależności od sceny ma to być minimum 1440p, natomiast w mniej wymagających scenariuszach uda się dobić do natywnego 4K. Jak pokazał nasz test wydajności wersji PC, gra jest dość mocno obciążającą sprzętowo produkcją i Ubisoft może jeszcze wytłumaczyć brak pełnego 4K obsługą ograniczającego się do odbić ray tracingu. Możliwe, że bez włączonego śledzenia promieni uda się uzyskać natywne 4K. Nie jest to potwierdzona przez wydawcę informacja, ale po wieściach o Assassin’s Creed: Valhalla raczej trudno się łudzić…
Źródło: DSOGaming
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS