A A+ A++
Wiadomość
gry
27 czerwca 2021, 08:45

Projektant A Plague Tale: Innocence wytłumaczył ile wysiłku studio Asobo włożyło w stworzenie realistycznych chmar szczurów w grze. Opowiedział również o swoich prognozach względem nowej generacji gier.

Podczas E3 2021 studio Asobo zapowiedziało A Plague Tale: Requiem, czyli kontynuację A Plague Tale: Innocence – popularnej przygodowej gry akcji z 2019 roku. Stojący na czele projektu Kevin Choteau odbył niedawno ciekawą rozmowę z serwisem GamesRadar+, a jednym z jej głównych tematów były szczury.

Deweloper tłumaczy, że od początku prac nad pierwszą częścią studio wiedziało, że właściwe oddanie hord szczurów jest kluczowe dla sukcesu projektu, gdyż pełnią one role zarówno głównego zagrożenia, jak i są elementem wielu zagadek. Dlatego zespół spędził długie godziny oglądając filmy z rzeczywistym zachowaniem dużych grup tych gryzoni. Dużo czasu poświęcono również analizowaniu tego, jak inne gry radzą sobie z symulacją chmar AI, np. tłumów paryżan w Assassin’s Creed: Unity, pająków w Uncharted 3 czy zombie w World War Z.

Twórcy chcieli maksymalnej możliwej liczby szczurów na ekranie, ale także pragnęli uniknąć błędów innych gier, gdzie chmary AI wyglądają imponująco, ale wchodzące w ich skład pojedyncze jednostki nie zachowują się naturalnie. Wysiłek się opłacił, gdyż te gryzonie stały się jednym z najbardziej charakterystycznych elementów A Plague Tale: Innocence. Do tego opracowano je tak, że nawet pojedynczy osobnik potrafił wywołać u graczy strach.

Kevin Choteau nie chciał zdradzić szczegółów dotyczących A Plague Tale: Requiem. Stwierdził jednak, że już w poprzedniej generacji konsol grafika osiągnęła niemalże szczyt swojego rozwoju. Według niego w przypadku next-genowych gier priorytetem dla deweloperów nie będzie ulepszanie poziomu detali, a zwiększanie realizmu wirtualnego świata, tak, aby jak najwięcej jego elementów było interaktywnych i dynamicznie reagowało na poczynania gracza i AI. Ta wypowiedź daje pewne pojęcie o tym, w jakim kierunku zmierza sequel.

Przypomnijmy, że A Plague Tale: Requiem zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Gra dostępna będzie również na Nintendo Switch, ale na ten platformie sprzętowej wykorzysta technologię streamingu.

  1. Oficjalna strona internetowa gry A Plague Tale: Innocence
  2. Recenzja gry A Plague Tale: Innocence – średniowieczne The Last of Us
  3. A Plague Tale: Innocence – poradnik do gry

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPochodzący z Jasienia Ks. Józef Babicz z orderem od prezydenta RP
Następny artykułKcynia: Trzeci czerwcowy rajd nordic walking