@MrMADman
<<< 1. Budowa metra ruszy za… ile lat? Ostatnio mówiło się o 5-7 latach. Wielkie osiedla na Kamionku czy Siekierkach, obok których ma przechodzić, już powstają. >>>
Linie tramwajowe przez Kamionek i na Siekierki przez te 5-7 lat można by bez problemu wybudować i dawno oddać do użytku.
<<< 2. Aktywiści – w tym MJN – mówią o konieczności odciążenia komunikacji publicznej w centrum. Jednocześnie ci sami aktywiści proponują tramwaj z Gocławia do centrum, który jeszcze bardziej by dociążył tę komunikację, oraz protestują przeciwko linii metra, która mogłaby ją choć trochę odciążyć, dowożąc ludzi do biurowców przy Politechnice i na Mokotowie. Rozdwojenie jaźni? >>>
Nie, logiczne myślenie. 1mo owo odciążenie Centrum polegać ma nie na likwidacji czy choćby osłabieniu linii komunikacyjnych przez nie biegnących, ale na zmniejszeniu konieczności przejeżdżania przez centrum w relacjach międzydzielnicowych. 2do linia tramwajowa na Gocław w żaden sposób nie zwiększyłaby obciążenia komunikacyjnego centrum, co było wielokrotnie tu wałkowane. 3tio nikt nie protestuje przeciwko rozbudowie metra, a jedynie przeciwko budowie da ogromne pieniądze jego kawałka w idiotyczny sposób, forsowanej na siłę żeby tylko nie przyznać się do wcześniej narobionych głupot (a przede wszystkim zmarnowania dziesiątek milionów na stację Stadion Narodowy w obecnym kształcie).
<<< 3. Stacja PKP Wiatraczna będzie pasowała do okolicy jak pięść do nosa. Znajdzie się na obrzeżu osiedli, dokąd większość mieszkańców będzie miała kilometr lub więcej drogi. Co najmniej połowa mieszkańców osiedli, które mają być obsługiwane przez PKP Wiatraczna, będzie miała równie blisko do Dworca Wschodniego. >>>
W obecnym planie budowy III linii metra, jedyną stacją do obsługi tego obszaru ma być Mińska – 1mo również bynajmniej nie w środku budowanych nowych osiedli, 2do w przeciwieństwie do przystanku kolejowego, bez możliwości bezpośredniego dojazdu do centrum, bo z koniecznością kłopotliwej przesiadki na Stadionie.
<<< 4. Trzecia linia metra w obecnym kształcie zapewniłaby najwygodniejszy i najszybszy dostęp do lotniska Okęcie. Ono raczej nie zostanie zlikwidowane. Lotnisko Baranów to dalej będzie mrzonka. >>>
Lotnisko Okęcie nie generuje potoków pasażerskich choćby w odległy sposób uzasadniających budowę metra; toć wystarczy sobie przypomnieć frekwencję w lotniskowych liniach SKM/KM w przedepidemicznych czasach.
<<< 5. W każdym regionie, w którym pojawiło się metro, osiedla ożywały.>>>
Co nie oznacza, że metro koniecznie musi ożywiać akurat dany teren, a nie jakiś inny – nie mylmy skutków z przyczynami.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS