10 stycznia br. MZK złożył wniosek na dofinansowanie zakupu zeroemisyjnych „elektryków” wraz z niezbędną infrastrukturą do ładowania z programu „Zielony transport publiczny” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. MZK chce kupić 10 autobusów elektrycznych klasy Maxi, o długości 12 metrów, niskopodłogowych, przystosowanych do przewozu niepełnosprawnych, wyposażonych m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, wi-fi, łącza USB i system detekcji pożarów.
– Na infrastrukturę do ładowania składa się pięć ładowarek plug-in, które miałyby stanąć na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów, oraz trzy ładowarki pantografowe. Te planuje się umiejscowić na pętli Wrzosy, pętli Olimpijska oraz w zajezdni autobusowej – mówi Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy MZK Toruń. – Obecnie zakończyła się procedura składania wniosków w konkursie i trwa ich weryfikacja.
Wartość autobusów elektrycznych i ładowarek to ponad 29,1 mln zł netto, a planowana kwota dofinansowania – przeszło 22 mln zł netto.
W trakcie realizacji jest kontrakt na dostawę sześciu 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Autobusy wyprodukuje spółka Solaris Bus&Coach za 16,7 mln zł brutto, a ładowarki za 4,7 mln zł brutto dostarczy konsorcjum firm Elektroenergetyka Polska i Westa Building.
– Trzy tzw. ładowarki wolne staną na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów, a trzy ładowarki szybkie – po jednej na pętli Uniwersytet, pl. św. Katarzyny i Rubinkowo II – wyjaśnia Derengowska.
Ten kontrakt ma być zrealizowany w 2022 r.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS