Fot. UM Ostrów Wlkp.
Do końca stycznia należy zgłosić do ostrowskiego urzędu informację o tym, że posiada się wyroby azbestowe. Mowa o osobach fizycznych niebędących przedsiębiorcami posiadającymi nieruchomości na terenie Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. Jak informują urzędnicy, “pozostałe podmioty wykorzystujące wyroby zawierające azbest mają obowiązek przedkładania informacji o nich marszałkowi województwa”.
To procedura odnawiana co roku, a w przypadku, gdy wyrób zawierający azbest został usunięty z terenu nieruchomości, należy podać takie informacje w celu aktualizacji Bazy Azbestowej.
Obowiązek informowania urzędu o wyrobach zawierających azbest wynika z rozporządzenia Ministra Gospodarki z 2010 roku. Odpowiedni formularz można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim, który znajduje się pod tym linkiem.
Więcej informacji na ten temat można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Referat Ochrony Środowiska. Tel. (62) 58 22 227, (62) 58 22 237, (62) 58 22 213.
Warto pamiętać, że złożenie informacji dotyczącej posiadania wyrobów azbestowych nie jest równoznaczne ze staraniem się o dofinansowanie na pokrycie kosztów usunięcia tego typu elementów z terenu nieruchomości.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS