Zaraz zaraz – przecież KTM ma w swojej ofercie genialny silnik 500 cm3 – singla, który napędza model 500 EXC. Skąd zatem plany na kolejne pół litra, o których wspomina Pierer? Chodzi oczywiście o nową rodzinę motocykli “cywilnych”, z drogową homologacją. Szef KTM sugerował, będzie ona technicznie bazować na modelach 790/890.
Do napędu wykorzystany zostanie nowy dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 500 cm3 i mocy około 60 KM. Bardzo możliwe, że na niektóre rynki będzie przygotowana również wersja 48-konna na prawo jazdy kat. A2. Za produkcję odpowiedzialny będzie albo indyjski Bajaj, albo chińskie CF Moto. pierwsze motocykle z tej rodziny powinny pojawić się na rynku w 2022 roku.
Jakich modeli możemy się spodziewać? Na pewno 490 Duke, który najprawdopodobniej jako pierwszy pojawi się w sprzedaży. Do niego dołączy wkrótce potem 490 Adventure. W ten sposób zostanie wypełniona luka między 390 Duke/Adventure i 790 Duke/Adventure.
Ruch w stronę średniej pojemności może okazać się strzałem w dziesiątkę. Motocykle z takimi silnikami są coraz chętniej kupowane nie tylko przez młodych motocyklistów, ale także przez kobiety. Sporą grupę nabywców stanowią także doświadczeni użytkownicy jednośladów, dla których sprzęt z silnikiem 500 cm3 jest drugim lub trzecim motocyklem w garażu.
KTM 490 Adventure może zatem okazać się poważnym konkurentem dla dotychczasowych liderów segmentu w Europie – Benelli TRK 502 i Hondy CB 500 X.
Zobacz również: Benelli TRK 502 – włoski styl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS