A A+ A++

Dz.U./S S177

11/09/2020

425404-2020-PL

1 / 9

Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:425404-2020:TEXT:PL:HTML

Polska-Chojnice: Gaz ziemny

2020/S 177-425404

Ogłoszenie o zamówieniu

Dostawy

Podstawa prawna:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Powiat Chojnicki

Adres pocztowy: ul. 31 Stycznia 56

Miejscowość: Chojnice

Kod NUTS: PL63 Pomorskie

Kod pocztowy: 89-600

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Starostwo Powiatowe, ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 523966584

Faks: +48 523966503

Adresy internetowe:

Główny adres: www.powiat.chojnice.pl

Adres profilu nabywcy: www.powiat.chojnice.pl

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gmina Miejska Chojnice

Adres pocztowy: ul. Stary Rynek 1

Miejscowość: Chojnice

Kod NUTS: PL63 Pomorskie

Kod pocztowy: 89-600

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Starostwo Powiatowe, ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 523966584

Faks: +48 523966503

Adresy internetowe:

Główny adres: www.powiat.chojnice.pl

Adres profilu nabywcy: www.powiat.chojnice.pl

I.1) Nazwa i adresy

11/09/2020 S177

https://ted.europa.eu/TED

1 / 9

Dz.U./S S177

11/09/2020

425404-2020-PL

2 / 9

Oficjalna nazwa: Gmina Czersk

Adres pocztowy: ul. Kościuszki 27

Miejscowość: Czersk

Kod NUTS: PL63 Pomorskie

Kod pocztowy: 89-650

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Starostwo Powiatowe, ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 523966584

Faks: +48 523966503

Adresy internetowe:

Główny adres: www.powiat.chojnice.pl

Adres profilu nabywcy: www.powiat.chojnice.pl

I.2) Informacja o zamówieniu wspólnym

W zamówieniu stosowane jest wspólne udzielanie zamówień

I.3) Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod

adresem: www.powiat.chojnice.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za

pośrednictwem: https://platformazakupowa.pl/sp_chojnice/aukcje

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5) Główny przedmiot działalności

Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa:

Chojnicka Grupa Zakupowa. Kompleksowa dostawa gazu ziemnego /wraz z usługą dystrybucji/ w okresie od

1.1.2021 do 31.12.2022

Numer referencyjny: ZP.272.16.2020

II.1.2) Główny kod CPV

09123000 Gaz ziemny

II.1.3) Rodzaj zamówienia

Dostawy

II.1.4) Krótki opis:

11/09/2020 S177

https://ted.europa.eu/TED

2 / 9

Dz.U./S S177

11/09/2020

425404-2020-PL

3 / 9

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa – obejmująca sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji

– gazu ziemnego wysokometanowego o symbolu E w okresie od 1.1.2021 do 31.12.2022, o łącznym

prognozowanym wolumenie 18 279 010 kWh do 41 punktów odbioru, z tego:

1) dostawy w roku 2021 – 9 139 505 kWh;

2) dostawy w roku 2022 – 9 139 505 kWh.

Szczegółowy wykaz punktów odbioru stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ.

W celu ustalenia prognozowanego zużycia gazu w kWh przyjęto współczynnik konwersji 11,4 dla szacowanej

łącznej ilości 1 603 422 m3

.

2. Wskazane powyżej prognozowane zużycie gazu ziemnego ma charakter orientacyjny i może odbiegać

od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości gazu. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości gazu nie

pociąga dla Zamawiających (odbiorców gazu) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za

faktycznie pobraną ilość gazu oraz usługi przesyłu zgodnie z obowiązującą taryfą operatora.

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6) Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2) Opis

II.2.1) Nazwa:

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV

65210000 Przesył gazu

II.2.3) Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL637 Chojnicki

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Powiat chojnicki

II.2.4) Opis zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa – obejmująca sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji

– gazu ziemnego wysokometanowego o symbolu E w okresie od dnia 1.1.2021 do 31.12.2022, o łącznym

prognozowanym wolumenie 18 279 010 kWh do 41 punktów odbioru, z tego:

1) dostawy w roku 2021 – 9 139 505 kWh;

2) dostawy w roku 2022 – 9 139 505 kWh.

Szczegółowy wykaz punktów odbioru stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ.

W celu ustalenia prognozowanego zużycia gazu w kWh przyjęto współczynnik konwersji 11,4 dla szacowanej

łącznej ilości 1 603 422 m3

.

2. Wskazane powyżej prognozowane zużycie gazu ziemnego ma charakter orientacyjny i może odbiegać

od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości gazu. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości gazu nie

pociąga dla Zamawiających (odbiorców gazu) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za

faktycznie pobraną ilość gazu oraz usługi przesyłu zgodnie z obowiązującą taryfą operatora.

3. Standardy jakościowe

Przedmiotem zamówienia są dostawy gazu ziemnego wysokometanowego za pośrednictwem sieci

dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

standardach jakościowych wraz z usługą przesyłu.

Dostawy i usługi dystrybucyjne świadczone na podstawie umowy kompleksowej będą wykonywane na

warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne oraz przepisami

wykonawczymi do ustawy oraz zgodnie z zapisami taryfy OSD.

Parametry jakościowe paliw gazowych regulują przepisy ustawy Prawo energetyczne, akty wykonawcze

w szczególności rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych

11/09/2020 S177

https://ted.europa.eu/TED

3 / 9

Dz.U./S S177

11/09/2020

425404-2020-PL

4 / 9

warunków funkcjonowania systemu gazowego oraz rozporządzenie Ministra Energii z dnia 21 września 2018

r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego oraz

polskie normy.

4. Dostawy gazu ziemnego realizowane będą w okresie od 1.1.2021 do 31.12.2022.

5. Kod CPV, pod którym sklasyfikowano przedmiot zamówienia:

09123000-7 – gaz ziemny

65210000-8 – przesył gazu

65200000-5 – przesył gazu i podobne usługi

6. Okresy rozliczeniowe wynikają z taryfy na świadczenie usług dystrybucji, z zastrzeżeniem zapisów zawartych

w istotnych postanowieniach umowy (Załącznik nr 4 do SIWZ).

7. Paliwo gazowe dostarczane będzie do punktów odbioru gazu szczegółowo opisanych w Załączniku nr 1 do

SIWZ.

8. Szczegóły dotyczące grupy taryfowej, szacowanego rocznego zużycia gazu z podziałem na miesiące

kalendarzowe, moce umowne w odniesieniu do poszczególnych punktów odbioru opisane zostały w Załączniku

nr 1 do SIWZ.

9. Wykonawca, w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo, zobowiązany będzie do:

1) zgłoszenia w imieniu własnym i Zamawiających (odbiorców) umów kompleksowych właściwemu OSD w celu

przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) reprezentowania Zamawiających (odbiorców) przed OSD w procesie zmiany sprzedawcy.

10. Zamawiający wraz z zawarciem umowy udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do złożenia wymaganego przez

OSD oświadczenia w sprawie całkowitego/częściowego rozwiązania obecnie obowiązujących umów.

11. Obecnie dostawy paliwa gazowego realizowane są przez podmioty opisane w Załączniku nr 1 do SIWZ –

opis znajduje się pod wykazami punktów poszczególnych Zamawiających.

12. W Załączniku nr 1 do SIWZ kolumna „Zmiana sprzedawcy” wskazano w odniesieniu do których zmiana

sprzedawcy nastąpi:

— po raz pierwszy – obecnie obowiązujące umowy wymagają wypowiedzenia – okres wypowiedzenia

1 miesiąc, wypowiedzenie zostanie złożone przez Zamawiających (odbiorców) ze skutkiem na dzień

poprzedzający planowaną datę rozpoczęcia dostawa (Załącznik nr 1 do SIWZ, kolumna „Okres dostaw”),

— po raz kolejny – obecnie obowiązujące umowy wygasną (nie wymagają wypowiedzenia) z dniem

poprzedzającym planowaną datę rozpoczęcia dostaw gazu.

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Cena

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 01/01/2021

Koniec: 31/12/2022

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11) Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.12) Informacje na temat katalogów elektronicznych

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

11/09/2020 S177

https://ted.europa.eu/TED

4 / 9

Dz.U./S S177

11/09/2020

425404-2020-PL

5 / 9

II.2.14) Informacje dodatkowe

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ i załączniki zamieszczone:

strona internetowa: http://www.powiat.chojnice.pl, oraz na https://platformazakupowa.pl/sp_chojnice/aukcje

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru

zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

Posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej

Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie przez Wykonawcę ważnej Koncesji w zakresie obrotu

paliwami gazowymi oraz ważnej Koncesji w zakresie dystrybucji paliw gazowych wydanych przez Prezesa

Urzędu Regulacji Energetyki.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada ważną:

a) koncesję w zakresie obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki oraz;

b) koncesję w zakresie dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki

lub (jeżeli Wykonawca nie jest właścicielem sieci na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostaw gazu

ziemnego) umowę z operatorem systemu dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego

umożliwiającą realizowanie dostaw do punktów odbioru opisanych w Załączniku nr 1 do SIWZ.

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Warunkiem udziału w postępowaniu jest:

a) posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej

działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 000 000,00 PLN

(trzy miliony 00/100 złotych).

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie ubezpieczenia od

odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę

gwarancyjną nie mniejszą niż 3 000 000,00 PLN (trzy miliony 00/100 złotych);

b) posiadanie (w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed terminem składania ofert) przez Wykonawcę

środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1 500 000,00 PLN (jeden milion

pięćset tysięcy 00/100 złotych).

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (w okresie nie wcześniejszym niż 1

miesiąc przed terminem składania ofert) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości

nie mniejszej 1 500 000,00 PLN (jeden milion pięćset tysięcy 00/100 złotych).

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

11/09/2020 S177

https://ted.europa.eu/TED

5 / 9

Dz.U./S S177

11/09/2020

425404-2020-PL

6 / 9

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie w sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed

upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:

a) dostaw paliwa gazowego o łącznym wolumenie nie mniejszym niż 10 000 000 kWh (dziesięć milionów);

oraz

b) dostaw paliwa gazowego do co najmniej 30 (trzydziestu) punktów odbioru, przy czym Zamawiający nie

wskazuje w ramach ilu umów/kontraktów dostawy te zostały zrealizowane.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w sposób należyty w okresie

ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –

w tym okresie, dostaw paliwa gazowego:

a) dostaw o łącznym wolumenie nie mniejszym niż 10 000 000 kWh (dziesięć milionów);

oraz

b) dostaw do co najmniej 30 (trzydziestu) punktów odbioru, przy czym Zamawiający nie określa w ramach ilu

umów dostawy te zostały zrealizowane.

Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę:

1) który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;

2) podlegającego wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp;

3) podlegającego wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1, pkt 8 ustawy Pzp.

3. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 lub ust. 5 pkt

1, 8 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do

wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem

lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie

szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie

konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania

dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy.

Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym,

orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął

określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli

Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna przedstawione dowody

za wystarczające.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 24aa ustawy Pzp przewiduje możliwość w pierwszej

kolejności dokonania oceny ofert, a następnie zbadania, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako

najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Jeżeli Wykonawca, o którym mowa w zdaniu pierwszym uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający zbada,

czy Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert, nie podlega wykluczeniu

oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w

postępowaniu oraz w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu

Zamawiający (na podstawie rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzaju dokumentów,

jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, Dz.U. 2016 poz.

1126) żąda dokumentów szczegółowo opisanych w SIWZ (ze wzgl. na ograniczoną ilość znaków w Dz.U. UE)

na stronie:www.powiat.chojnice.pl oraz platforma zamówień https://platformazakupowa.pl/sp_chojnice/aukcje

11/09/2020 S177

https://ted.europa.eu/TED

6 / 9

Dz.U./S S177

11/09/2020

425404-2020-PL

7 / 9

Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 80 000,00 PLN. Wadium wnosi się przed upływem terminu

składania ofert pod rygorem odrzucenia ofert.

Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku formach szczegółowo opisanych w SIWZ. Wadium wnoszone

w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy numer: w Banku Spółdzielczym Więcbork, nr 45 8162 0003

0019 0004 2000 0120 z dopiskiem: ZP.272.16.2020 Wadium – Dostawa gazu.

.

III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:

W wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zawarte zostaną 3 umowy

pomiędzy Wykonawcą a nw. Zamawiającymi:

1) Powiat Chojnicki;

2) Gmina Miejska Chojnice;

3) Gmina Czersk.

Warunki umowy zostały zawarte w załączniku do SIWZ.

III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury

Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.4) Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu

IV.1.6) Informacje na temat aukcji elektronicznej

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.1) Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 15/10/2020

Czas lokalny: 10:00

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert

Data: 15/10/2020

Czas lokalny: 10:15

Miejsce:

Starostwo Powiatowe w Chojnicach, ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice, sala numer 44

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak

11/09/2020 S177

https://ted.europa.eu/TED

7 / 9

Dz.U./S S177

11/09/2020

425404-2020-PL

8 / 9

Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:

2021

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych

Akceptowane będą faktury elektroniczne

VI.3) Informacje dodatkowe:

1. Ofertę wraz ze wszystkimi wymaganymi oświadczeniami i dokumentami, należy złożyć za pośrednictwem

platformy zakupowej z wykorzystaniem linku do tego postępowania znajdującego się na stronie Zamawiającego

https://platformazakupowa.pl/sp_chojnice/aukcje, postępowanie pn postępowanie pod nazwą Chojnicka Grupa

Zakupowa. Kompleksowa dostawa gazu ziemnego /wraz z usługą dystrybucji/ w okresie od 1.1.2021 do

31.12.2022.

2. Ofertę należy złożyć do dnia 15 października 2020 r. do godz. 10.00. Za datę przekazania oferty przyjmuje

się datę ich przekazania w systemie poprzez kliknięcie przycisku „Złóż ofertę” w drugim kroku i wyświetleniu

komunikatu, że oferta została złożona.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej

Adres pocztowy: ul. Postępu 17A

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Państwo: Polska

Tel.: +48 224587700

Faks: +48 224587700

VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

VI.4.3) Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Informacje dotyczące środków ochrony prawnej zawarte są w dziale VI ustawy Pzp.

2. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi,

jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku

naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.

3. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.

4. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w

postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na

podstawie ustawy.

5. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca

się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz

wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane

bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub

równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

7. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania

w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się,

iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli

11/09/2020 S177

https://ted.europa.eu/TED

8 / 9

Dz.U./S S177

11/09/2020

425404-2020-PL

9 / 9

przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji

elektronicznej.

8. Terminy wniesienia odwołania (art. 182 ustawy Pzp)

8.1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego

stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.180 ust. 5 zdanie

drugie ustawy Pzp albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób – w przypadku gdy wartość

zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.

8.2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie

przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi

się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej – jeżeli wartość zamówienia jest równa lub

przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8.

8.3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w art. 182 ust. 1 i 2 ustawy Pzp wnosi się, w przypadku

zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie

art.11 ust. 8 – w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można

było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

8.4. Jeżeli Zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku

nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż

w terminie:

1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;

2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii

Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

8.5. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień Specyfikacji

Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert lub termin składania

wniosków.

8.6. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega

zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza

Adres pocztowy: ul. Postępu 17 A

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Państwo: Polska

Tel.: +48 224587700

Adres internetowy: www.uzp.gov.pl

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

08/09/2020

11/09/2020 S177

https://ted.europa.eu/TED

9 / 9

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZagrał we wszystkich 20 sezonach PlusLigi! COVID sprawił, że musiał przerwać emeryturę
Następny artykułBudowa żłobka w Gorzycach Wielkich idzie zgodnie z harmonogramem prac