Volkswagen ID.4 to nowy elektryczny SUV, który powstał z kształtów prototypowego ID.CROZZ. Po ID.3 jest drugim modelem opartym na modułowej platformie MEB zaprojektowanej specjalnie z myślą o konstruowaniu milionów aut na prąd. Bo właśnie głównie samochody akumulatorowe mają sprawić, że VW do 2023 zmniejszy emisję CO2 o jedną trzecią, a do 2050 r. osiągnie całkowitą neutralność pod względem powstawania dwutlenku węgla (godnie z porozumieniem klimatycznym z Paryża).
Zobacz również
– ID.4 poszerza ofertę Volkswagena w zakresie aut elektrycznych w największym na świecie segmencie, czyli w klasie kompaktowych SUV-ów. Samochód ma wielkie znaczenie dla Volkswagena – stwierdził Ralf Brandstaetter, szef marki VW podczas rozpoczęcia produkcji. – Model ten będzie w przyszłości produkowany i sprzedawany w Chinach, USA i w Europie. Dzięki temu platforma MEB będzie wykorzystywana na wielką skalę na całym świecie tworząc ekonomiczną podstawą sukcesu rodziny ID – dodał.
Produkcja seryjna ID.4 jeszcze w tym roku rozpocznie się w Chinach, a w 2022 roku także w Ameryce Północnej.
W przypadku ID.4 możliwości architektury MEB wykorzystano do maksimum. Zastosowanie napędu elektrycznego oraz umieszczenie akumulatorów w podłodze pozwoliło ustawić koła niemal na rogach karoserii i wyraźnie skrócić zwisy. Znacznie większy rozstaw osi, przesunięcie tablicy rozdzielczej do przodu (brak silnika spalinowego pod maską) sprawiły, że kompaktowy ID.4 zaoferuje we wnętrzu poziom przestronności spotykany zwykle w SUV-ach z wyższej klasy. Kolejnymi korzyściami z ukrycia baterii pod nogami są obniżony środek ciężkości oraz lepsze rozłożenie masy – oba te czynniki mają kapitalne znaczenie dla właściwości jezdnych.
Zobacz również
VW wystrój kabiny utrzymuje w tajemnicy, ale zapewnia, że miejsce pracy kierowcy to popis prostoty. ID.4 – na wzór nowego Golfa czy ID.3 – obsługuje się głównie za pomocą dotykowych paneli i sterowania głosem. Nie mogło zabraknąć w pełni cyfrowego kokpitu.
– ID.4, podobnie jak ID.3, jest autem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Znakomita aerodynamika przyczynia się do zmniejszenia współczynnika oporu powietrza i zwiększa zasięg ID.4 do nawet 500 km – powiedział Brandstatter.
Gigafabryka Volkswagena
ID.4 powstaje w Zwickau, czyli tym samym zakładzie, w którym od jesieni 2019 roku trwa produkcja hatchbacka ID.3. Za czasów NRD produkowano tam Trabanta.
Światowa premiera ID.4 odbędzie się pod koniec września, a auto zostanie wprowadzone do sprzedaży w Polsce w 2021 roku.
Po ID.3 i ID.4 pojawią się kolejne hatchbacki i SUV-y, a także elektryczny Volkswagen Bus, czyli legendarny Bulli. Wszystkie skonstruowano na modułowej platformie MEB przeznaczonej do budowy aut elektrycznych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS