Czy kiedykolwiek zgubiliście zawartość plecaka w czasie jazdy motocyklem? Całkiem niedawno “lecieliśmy” z kumplami w kilka motocykli sportowych po obwodnicy Warszawy. Tempo można było uznać za zdecydowanie szybkie. Jechałem jako jeden z ostatnich. Nagle w miejscu pleców kolegi zrobiła się chmura “odłamków” – wygladało to jakby uderzył w lecącego ptaka. Sprawca zamieszania nawet nie zwolnił, tymczasem motocykle jadące za nim (w tym ja) od razu się zatrzymaliśmy. Co w ogóle się stało?
Patrząc po rzeczach leżących na ziemi, okazało sie, że koledze rozpięła się kieszeń plecaka. Wspomniana chmura to mix wypadających przedmiotów: papierosów, kluczy, pilotów, chusteczek, portfela, dokumentów, kart kredytowych, wizytówek i kasy. Sporej ilości przedmiotów w tym dokumentów i kluczy nie udało się znaleźć, mimo, że przeczesaliśmy pobocza.
Drgania, wibracje i zgubiony bagaż…
Zacznijmy jednak od początku. Osoba, której przydażyła się ta historia zawsze kupowała rzeczy dobre, ale cechowała się ignorancją. Kiedy rozmawialiśmy o plecakach motocyklowych twierdziła, że nie po to kupowała dobry plecak turystyczny, żeby wydawać pieniądze na kolejny. Szybko okazało się, że ta teoria była błędna. Wibracja, ergonomia i ryzyko zgubienia rzeczy są dużo, dużo większe w akcesorium, które nie było projektowane na duże opory i zawirowania powietrza. Luźne końcówki zapięć powodują drgania w wyniku którychg suwaki zapięte w pozycji “po środku” mają tendencję do rozsuwania się. To zła informacja dla nas i naszych bagaży.
Co zrobić?
Jednym z rozwiązań, które polecę w takiej sytuacji jest zakup profesjonalnego plecaka motocyklowego. Osobiście korzystałem z Ogio No Drag Mach 1 – jednego z najtańszych w ofercie producenta. Wykonano go w taki sposób, że suwaki od strony pleców znajdują się w tunelu aerodynamicznym. Zewnętrzna ściana ma formę “skorupy” która cechuje się dobrą aerodynamiką i praktycznie 100% wodoodpornością. Możemy być spokojni o nasze rzeczy bez względu na aurę i tempo jazdy.
Co niemniej ważne: jazda z takim plecakiem przy dużych prędkościach jest przyjemnością. Niezakłócony przepływ powietrza, zredukowane drgania to większa stabilność i komfort w trasie i czujemy to w praktyce. Dość fajnym rozwiązaniem w droższej wersji (Mach 5) są specjalne kieszenie na buty codzienne, co będzie dużym ułatwieniem na postojach, szczególnie jeśli podróżujemy w butach motocyklowych. Mach 1 ma kształt komory wewnętrznej przyjazny dla obuwia, bluzy, dokumentów czy laptopa 15 cali.
Pozostaje temat ceny: miałem okazję porównać Ogio No Drag Mach 1 z najtańszymi plecakami o podobnym kształcie sprzedawanymi za ułamek jego ceny. Jakość wykonania, przeszyć, kształty kieszeni czy komfort użytkowania a także takie drobiazgi jak choćby zapach tworzyw, z których został wykonany zdecydowanie przemawia za Ogio, chociaż tańszy plecak motocyklowy i tak będzie dużo lepszym pomysłem niż plecak turystyczny.
I na koniec drobna porada: jeśli mimo wszystko chcecie wykorzystać typowy plecak turystyczny zamiast motocyklowego pamiętajcie, żeby klucze, telefon czy dokumenty chować do zamykanej na suwak kieszeni w komorze plecaka, nigdy do kieszeni zewnętrznych. W przeciwnym razie możecie być w sytuacji, jakiej znalazł się mój kolega…
Cechy produktu:
- opływowy kształt
- zewnętrzna skorupa wodoodporna, nie odkształca się od uderzeń wiatru
- szelki dopasowujące się do ciała i poprawiające aerodynamikę
- odpinany pas biodrowy – nie zarysuje zbiornika paliwa
- duża komora główna z kilkoma mniejszymi, wielofunkcyjnymi kieszonkami w środku
- dobrze zorganizowany panel wewnętrzny
- ergonomiczne, miękkie i regulowane szelki, zaprojektowane do jazdy na motocyklu
- uchwyt do przenoszenia nie psujący aerodynamiki w czasie jazdy
- regulowany i odpinany, antypoślizgowy pas piersiowy
- komora na laptopa z wyściełana materiałem zabezpieczającym przed zarysowaniem
- dedykowany do przewozu większości laptopów o rozmiarze 15″
- pojemność: 22 L
- wymiary (wysokość x długość x grubość): 48,3 x 31,5 x 16,5
- waga 0,37 kg
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS