Niemcy zaprezentowali diesla serii B47 w roku 2014. Zadanie postawione przed tą jednostką było niezwykle ważne – miała zastąpić w ofercie niezwykle chętnie wybieranego poprzednika – motor o oznaczeniu N47. Nowy diesel BMW otrzymał 4 cylindry i pojemność dwóch litrów. Jednostka była w pełni wykonana z aluminium i mogła zostać sparowana nawet z dwiema turbosprężarkami. Moc? Ta wynosiła od 116 do 231 koni mechanicznych. Dodatkowo moment obrotowy mógł sięgnąć nawet 500 Nm! I choć dane techniczne diesla B47 wyglądają obiecująco, nadal jest to jednostka, która z serwisowego punktu widzenia budzi pewne wątpliwości.
Awarie silnika B47 BMW:
- nieszczelności zaworu EGR – to wada fabryczna:
- płyn chłodzący wycieka z chłodniczki EGR i przedostaje się do kolektora ssącego, tam w połączeniu z zebranymi złogami tworzy mieszankę łatwopalną,
- ryzyko samozapłonu auta jest jak najbardziej realne – znane są takie przypadki również w Polsce.
- problemy z łańcuchowym napędem rozrządu:
- podobnie jak w dieslu N47 łańcuch rozciąga się w okolicy przebiegu na poziomie 150 tysięcy kilometrów,
- wydłużenie życia łańcucha oznacza zrezygnowanie z fabrycznych serwisów olejowych typu long life – to może pomóc.
Diesel B47 BMW – modele samochodów:
- seria 1: F20, F40
- seria 2: F22, F44
- seria 3: F30, G20
- seria 4: F32
- seria 5: F10, G30
- seria 6: G32
- X1: F48
- X2: F39
- X3: F25, G01
- X4: F26, G02
- X5: F15
Zobacz również:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS