A A+ A++

Piątkowe kwalifikacje zaczęły się niezwykle szybko, ponieważ kierowcy F3 zostali zmuszeni do wyjechania z pit lane bez zbędnej zwłoki. Nad tor Silverstone nadchodziły opady deszczu co mogło oznaczać utratę przyczepności i wolniejsze czasy w każdym momencie.

Dobre warunki panujące na torze w początkowej fazie wykorzystał Noel Leon z zespołu Van Amersfoort Racing, który przejechał okrążenie w czasie 1.45.475 i przez długi czas przewodził w tabeli piątkowych kwalifikacji do wyścigów rozgrywanych podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Za plecami Meksykanina pojawił się Alex Dunne z MP Motorsport. Irlandczyk po drugim sektorze, w którym osiągnął fioletowy czas, miał ponad 0.2 sekundy przewagi nad Leonem, ale roztrwonił swoją przewagę w trzecim sektorze i ostatecznie wskoczył za plecy kierowcy VAR.

Szansę na osiągnięcie dobrego wyniku miał Kacper Sztuka. Polski kierowca przejechał nieudane pierwsze okrążenie, które dało mu jedynie 23. miejsce, ale kilka minut później miał okazję się poprawić jeszcze przed nadejściem mocniejszych opadów.

Zawodnik MP Motorsport po dwóch sektorach miał stratę jedynie 0.2 sekundy do zespołowego partnera Tima Tramnitza, co przy udanym ostatnim sektorze na torze Silverstone mogło oznaczać dla Sztuki pozycję w czołowej piętnastce.

Tak się jednak nie stało ze względu na słaby przejazd Polaka w tym fragmencie toru, gdzie stracił do prowadzącego Leona ponad 0.9 sekundy i w ostatecznym rozrachunku nie zdołał poprawić swojego pierwszego okrążenia pozostając na 23. pozycji.

Wtedy nad tor nadeszły ciemniejsze chmury, co wyjątkowo ucieszyło prowadzącego Leona. Meksykanin wykrzykiwał przez radio do swojego inżyniera wyścigowego, żeby deszcz padał coraz mocniej. Chwilę później opady ustały, ale tor nadal pozostawał mokry.

Zawodnicy na kilka minut przed końcem kwalifikacji próbowali wyjeżdżać z pit lane w celu sprawdzenia stanu nawierzchni co okazało się strzałem w dziesiątkę, ponieważ warunki na torze podczas ostatniej fazy kwalifikacji znacznie się poprawiły a kierowcy zaczęli wykręcać rekordowe sektory.

Ostatecznie pole position z rąk Leona wyrwał Luke Browning, który przed serią ostatnich przejazdów był dopiero na 13. miejscu. Lider klasyfikacji generalnej F3 wykręcił okrążenie w czasie 1.44.992 i jako jedyny kierowca zdołał zejść poniżej granicy 1 minuty i 45 sekund.

Największym zaskoczeniem dzisiejszych kwalifikacji okazał się Max Esterson z ekipy Jenzer Motorsport, który był najszybszym kierowcą podczas porannej mokrej sesji treningowej. Amerykański kierowca, zaczynający swoją karierę w sim racingu, zdołał przejechać drugie najszybsze okrążenie sesji i z tej pozycji wystartuje do niedzielnego wyścigu głównego F3.

Podczas ostatnich przejazdów zdołał się poprawić również Sztuka, który pojechał okrążenie o jedną sekundę wolniejsze od zdobywcy pole position, co ostatecznie dało mu 20. pozycję na starcie do sobotniego oraz niedzielnego wyścigu bezpośrednio przed zespołowym partnerem Tramnitzem.

Całą stawkę F3 zamknął dzisiaj po raz kolejny Piotr Wiśnicki, który nie zdołał poprawić swojego czasu wykręconego na początku sesji, tracąc do Browninga blisko 3 sekundy.

Wyniki kwalifikacji F3

1

L. Browning Hitech Pulse-Eight

14 11   201.992
2

M. Esterson Jenzer Motorsport

18 11

+0.045

1’45.037

0.045 201.905
3

S. Meguetounif Trident

5 11

+0.092

1’45.084

0.047 201.815
4

L. Fornaroli Trident

4 10

+0.273

1’45.265

0.181 201.468
5

L. Van ART Grand Prix

24 12

+0.294

1’45.286

0.021 201.428
6

C. Wurz Jenzer Motorsport

17 12

+0.320

1’45.312

0.026 201.378
7

C. Mansell ART Grand Prix

23 10

+0.382

1’45.374

0.062 201.260
8

N. Tsolov ART Grand Prix

25 12

+0.402

1’45.394

0.020 201.222
9

C. Voisin Rodin Motorsport

29 10

+0.405

1’45.397

0.003 201.216
10

M. Zagazeta Jenzer Motorsport

19 11

+0.413

1’45.405

0.008 201.201
11

A. Lindblad Prema Powerteam

3 11

+0.434

1’45.426

0.021 201.161
12

N. León Van Amersfoort Racing

20 8

+0.483

1’45.475

0.049 201.067
13

A. Dunne MP Motorsport

9 7

+0.553

1’45.545

0.070 200.934
14

G. Minì Prema Powerteam

2 10

+0.570

1’45.562

0.017 200.901
15

O. Goethe Campos Racing

10 7

+0.636

1’45.628

0.066 200.776
16

J. Loake Rodin Motorsport

31 10

+0.787

1’45.779

0.151 200.489
17 Colombia S. Montoya Campos Racing 11 7

+0.792

1’45.784

0.005 200.480
18

S. Ramos Trident

6 12

+0.817

1’45.809

0.025 200.432
19

D. Beganovic Prema Powerteam

1 11

+0.826

1’45.818

0.009 200.415
20

K. Sztuka MP Motorsport

8 10

+1.040

1’46.032

0.214 200.011
21

T. Tramnitz MP Motorsport

7 8

+1.192

1’46.184

0.152 199.725
22

M. Boya Campos Racing

12 10

+1.437

1’46.429

0.245 199.265
23

C. Shields Hitech Pulse-Eight

16 11

+1.485

1’46.477

0.048 199.175
24

N. Bedrin PHM AIX Racing

27 9

+1.503

1’46.495

0.018 199.141
25 Germany S. Flörsch Van Amersfoort Racing 21 12

+1.592

1’46.584

0.089 198.975
26

T. Smith Van Amersfoort Racing

22 11

+1.627

1’46.619

0.035 198.910
27

J. Wharton Hitech Pulse-Eight

15 12

+1.781

1’46.773

0.154 198.623
28

T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing

26 10

+1.872

1’46.864

0.091 198.454
29

J. Dufek PHM AIX Racing

28 9

+1.981

1’46.973

0.109 198.251
30

P. Wiśnicki Rodin Motorsport

30 10

+2.878

1’47.870

0.897 196.603
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBurzliwa dyskusja o sytuacji w sosnowieckim Szpitalu Miejskim. “Czy lekarz ma tak samo płacone za pracę i odpoczynek?”
Następny artykułUlewa podmyła torowisko w Kujawsko-Pomorskiem. Pociągi kursują inaczej