Tworzenie takiej społeczności, jak Centrum Terapii i Diagnozy INICJATYWA, ukierunkowanej na potrzeby najmłodszych, z pewnością nie jest rzeczą prostą. Gdzie tkwi klucz do sukcesu, jakim z pewnością jest skuteczna terapia dla małych pacjentów?
– Praca z dzieciakami, które mają szczególne potrzeby i trudności edukacyjne, wymaga przede wszystkim zgrania i właściwego przepływu informacji – mówi Paweł Romański,
prezes Spółdzielni Socjalnej INICJATYWA, organu prowadzącego dla Centrum Terapii i Diagnozy. Jak dodaje, zadaniem INICJATYWY jest słuchanie głosu terapeutów i testowanie najbardziej optymalnego rozwiązania dla dziecka.
W kontekście właściwego funkcjonowania Centrum Terapii niezwykle istotny jest wspomniany już aściwy przepływ informacji. Terapeuci spotykają się dwa razy w tygodniu, by omówić aktualną sytuację małych pacjentów, wymienić się uwagami i spostrzeżeniami, jak również cennymi informacjami, które mogą mieć niebagatelny wpływ na stosowane w danym tygodniu metody terapeutyczne. Przykładowo: wizyta u dentysty może mieć duży wpływ na zachowanie dziecka i np. jego obniżoną w porównaniu do średniej chęć do wykonywania ćwiczeń terapeutycznych. Aby być właściwie przygotowanym na wszystkie tego typu informacje, potrzebne są właśnie rozmowy i wymiany uwag między specjalistami. Spostrzeżenia fizjoterapeuty podczas jego zajęć mogą przydać się logopedzie bądź pedagogowi.
Przepływ informacji dotyczy także szkoleń, w których uczestniczą terapeuci. Jak podkreśla Paweł Romański, w INICJATYWIE nie ma wiedzy tajemnej, każde zdobyte doświadczenie czy umiejętność ma służyć ogółowi zespołu. Wiedza wspólna jest zdecydowanie najlepszym sposobem, aby terapia u dzieci była właściwa, dostosowana do ich potrzeb i możliwości.
Materiał powstał we współpracy z Spółdzielnią Socjalną Inicjatywa
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS