A A+ A++
Niestety kolejna osoba, która chciała sprzedać coś przez Internet, straciła pieniądze. 19-latek skorzystał z linku przesłanego przez kupującego, a następnie przez telefon podał kod BLIK osobie podającej się za przedstawiciela serwisu ogłoszeniowego. Zamiast zyskać, stracił w sumie blisko 3 tys. zł.
Do płońskiej komendy zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana na jednym z serwisów ogłoszeniowych. 19-letni mieszkaniec pow. płońskiego wystawił na sprzedaż przenośne ładowarki. Na numer telefonu podany w ogłoszeniu otrzymał wiadomość z linkiem, za pomocą którego miał potwierdzić sprzedaż. Po kliknięciu w link został przekierowany na stronę banku, gdzie zalogował się na swoje konto, podając numer klienta i hasło. Po tym otrzymał informację, że wystąpił jakiś błąd. Chwilę później telefonicznie skontaktował się z nim mężczyzna podający się za przedstawiciela serwisu ogłoszeniowego. Twierdził, że z konta kupującego w wyniku błędu zabrana została kwota 2800 zł, a 19-latek, celem anulowania tej transakcji, musi podać kod BLIK. Po podaniu w sumie dwóch kodów pokrzywdzony w aplikacji banku zauważył komunikat, że z jego konta zostało wypłacone 2800 zł w bankomacie.
Policjanci apelują o zachowanie ostrożności w sieci! Nigdy nie wchodźmy w linki przesyłane przez obce osoby i nie podawajmy swoich danych, w tym loginów i haseł do kont bankowych. Nie podawajmy też nieznanym osobom kodów do płatności mobilnych.
kom. Kinga Drężek-zmysłowska z KPP w Płońsku
Zdjęcie ilustracyjne: gov.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZ Dębicy do Chorwacji w 2024 roku — czy warto jechać na urlop samochodem?
Następny artykułKcynia: „Autyzm. Jedno pojęcie – wiele barw”