Minister Andrzej Adamczyk stwierdził, że śródokresowy przegląd perspektywy finansowej UE na lata 2021-2027 jest okazją, aby wzmocnić finansowanie inwestycji w strategiczną infrastrukturę transportową podwójnego przeznaczenia (cywilnego i militarnego) w ramach unijnego funduszu CEF „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility). — Zauważam potrzebę wzmocnienia budżetu instrumentu „Łącząc Europę” (CEF), dla zapewnienia niezbędnych i stabilnych źródeł finansowania strategicznych projektów transportowych służących mobilności wojskowej lub podwójnego, cywilno-wojskowego zastosowania. Takie inwestycje powinny mieć zagwarantowany odpowiedni poziom finansowania ze środków UE, bo są konieczne do zapewnienia bezpieczeństwa nie tylko Polski, regionu, ale i całej Unii Europejskiej — zaznaczył minister Adamczyk.
Czytaj więcej
Kilka dni wcześniej niemiecki minister transportu Volker Wissing podczas 5-dniwoej wizyty w krajach bałtyckich odwiedził plac budowy Rail Baltica w Rydze. – Chcemy lepiej zintegrować region bałtycki z naszymi sieciami kolejowymi i drogowymi, a także z europejską siecią kolei dużych prędkości. W ten sposób możemy nie tylko przyspieszyć przepływ towarów, zwiększyć usługi i promować turystykę, ale także dysponować w razie potrzeby niezbędnymi wojskowymi zdolnościami transportowymi. Dlatego tak ważne jest, aby Rail Baltica została wdrożona jak najszybciej. Musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby uniknąć opóźnień i przyspieszyć budowę. Zapewniłem moich odpowiedników na Litwie, Łotwie i w Estonii o moim pełnym poparciu – dodał Wissing.
Normalnotorowa Rail Baltica jest jednym z największych projektów infrastrukturalnych Europy, jak podkreśla niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu celem projektu jest skrócenie czasu podróży z państw bałtyckich do Berlina o połowę.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS