A A+ A++

Verstappen był faworytem sobotniej czasówki, ale pozostał w Q2 i musiał ruszać do wyścigu z piętnastego pola po tym, jak jego RB19 zatrzymał się z powodu awarii półosi.

Mistrz świata błyskawicznie przebijał się w górę stawki i szybko znalazł za plecami prowadzącego Sergio Pereza. Gdy wielu spodziewało się szaleńczej pogoni Holendra, ten zaczął meldować zespołowi o dziwnych wibracjach.

– W pewnym momencie poczułem silne wibracje od jednej z tylnych półosi – powiedział Verstappen. – Zespół niczego nie dostrzegł w danych, ale jestem przekonany, że z balansem działo się coś dziwnego, jak tylko zaczęły się te wibracje.

Spytany czy objawy były podobne do tych poprzedzających usterkę z kwalifikacji, odparł:

– Tak, chociaż w czasówce to poszło dalej. Ukręciło się. Tym razem na szczęście tak się nie stało, ale odczucia i dźwięki były podobne.

Konieczność oszczędzania samochodu uniemożliwiła gonitwę za Perezem, chociaż i tak Verstappen odebrał zespołowemu koledze punkt za najszybsze okrążenie.

– W pewnym momencie dokonałem obliczeń i stwierdziłem, że nie odrobię straty przez te dziesięć okrążeń. Czasami ważniejsze jest zapewnienie sobie drugiego miejsca i unikanie problemów z samochodem.

Red Bull zapowiedział dokładną analizę dotyczącą półosi.

– Jest to coś, co musimy zrozumieć. Zdemontujemy wszystkie elementy. Trzeba wyciągnąć z tego wnioski, niezależnie od tego czy będą potrzebne poprawki projektowe, czy nie.

Verstappen pozostaje na czele tabeli kierowców. Zgromadził 44 punkty i o jeden wyprzedza Pereza.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Сі Цзіньпін — миротворець?”: експерт пояснив, про що китайський лідер говоритиме із Зеленським
Następny artykułSzóste zwycięstwo KPR Marcovia ROKIS