A A+ A++

Wyniki badania 4Business&People i Business Centre Club z lipca 2020 roku jasno wskazują, że co 4 pracownik nie chce wracać do biura. Jak zaplanować powrót z pracy zdalnej? Oto 9 praktycznych zaleceń dla pracodawców.

Z badania 4Business&People i Business Centre Club z lipca 2020 roku wynika, że co czwarty pracownik pracujący z domu nie chce wracać do biura firmy.

Polecamy: Personel i zarządzanie – prenumerata.

Grupa HR loży warszawskiej BCC na spotkaniu dotyczącym psychologicznych trudności związanych z wychodzeniem z izolacji, które odbyło się 27 lipca, wypracowała następujące zalecenia:

  1. Wyraźnie sformułować zaproszenie do powrotów do pracy dla wszystkich pracowników.
  2. Komunikować działania podjęte w organizacjach w ramach dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo oraz korzyści dla pracowników płynące z powrotu do biura.
  3. Przypominać menedżerom ich rolę w modelowaniu postaw i włączyć w działania dotyczące budowania pozytywnych doświadczeń w powrotach do biura.
  4. Obserwować i badać przyczyny niechęci do powrotów w zespołach, gdzie zjawisko jest nasilone i zaangażować HR w ewentualne rozwiązywanie konfliktów i napięć w zespołach.
  5. Tworzyć zasady stopniowego powrotu na zasadach równego traktowania i unikać zbyt dużej liczby wyjątków indywidualnych.
  6. Być w kontakcie z pracownikami, którzy stanowczo odmawiają powrotu, by dogłębnie zrozumieć przyczyny i dopasować wsparcie, również psychologiczne, jeśli będzie to potrzebne.
  7. Zaplanować i przeprowadzić aktywności w siedzibach budujące poczucie wspólnoty – spotkania i warsztaty, drobne aktywności integracyjne w pierwszych dniach masowych powrotów.
  8. Wzmocnić kompetencje menedżerskie dotyczące zarządzania zadaniami w sposób szanujący autonomię, pozycjonujący sens i współzależność w pracy oraz poszczególnych zadaniach.
  9. Zachować wysoką wrażliwość i empatię na niestandardowe zachowania ludzi. W razie potrzeby zwracać się do ekspertów.

Zobacz również:

Grupa HR składa się z praktyków HR i zarządzania. Od 2016 roku wymienia się doświadczeniami, szkoli, by lepiej wypełniać funkcję zarządzania kapitałem intelektualnym i społecznym w organizacjach.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie działały przez pandemię. Teraz cieszą przechodniów
Następny artykułCeny złota sięgają już okolic 2060 USD za uncję