Wyniki badania 4Business&People i Business Centre Club z lipca 2020 roku jasno wskazują, że co 4 pracownik nie chce wracać do biura. Jak zaplanować powrót z pracy zdalnej? Oto 9 praktycznych zaleceń dla pracodawców.
Z badania 4Business&People i Business Centre Club z lipca 2020 roku wynika, że co czwarty pracownik pracujący z domu nie chce wracać do biura firmy.
Polecamy: Personel i zarządzanie – prenumerata.
Grupa HR loży warszawskiej BCC na spotkaniu dotyczącym psychologicznych trudności związanych z wychodzeniem z izolacji, które odbyło się 27 lipca, wypracowała następujące zalecenia:
- Wyraźnie sformułować zaproszenie do powrotów do pracy dla wszystkich pracowników.
- Komunikować działania podjęte w organizacjach w ramach dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo oraz korzyści dla pracowników płynące z powrotu do biura.
- Przypominać menedżerom ich rolę w modelowaniu postaw i włączyć w działania dotyczące budowania pozytywnych doświadczeń w powrotach do biura.
- Obserwować i badać przyczyny niechęci do powrotów w zespołach, gdzie zjawisko jest nasilone i zaangażować HR w ewentualne rozwiązywanie konfliktów i napięć w zespołach.
- Tworzyć zasady stopniowego powrotu na zasadach równego traktowania i unikać zbyt dużej liczby wyjątków indywidualnych.
- Być w kontakcie z pracownikami, którzy stanowczo odmawiają powrotu, by dogłębnie zrozumieć przyczyny i dopasować wsparcie, również psychologiczne, jeśli będzie to potrzebne.
- Zaplanować i przeprowadzić aktywności w siedzibach budujące poczucie wspólnoty – spotkania i warsztaty, drobne aktywności integracyjne w pierwszych dniach masowych powrotów.
- Wzmocnić kompetencje menedżerskie dotyczące zarządzania zadaniami w sposób szanujący autonomię, pozycjonujący sens i współzależność w pracy oraz poszczególnych zadaniach.
- Zachować wysoką wrażliwość i empatię na niestandardowe zachowania ludzi. W razie potrzeby zwracać się do ekspertów.
Zobacz również:
Grupa HR składa się z praktyków HR i zarządzania. Od 2016 roku wymienia się doświadczeniami, szkoli, by lepiej wypełniać funkcję zarządzania kapitałem intelektualnym i społecznym w organizacjach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS