30 km/h to ograniczenie prędkości, które miałoby obowiązywać na obszarach mieszkalnych oraz obszarach, gdzie jest duża liczba rowerzystów i pieszych – wyjaśniają posłowie Parlamentu Europejskiego. Powód? W przyjętym przez PE projekcie rezolucji czytamy, że rocznie na drogach UE ginie niemal 23 tys. osób, a około 120 tys. zostaje poważnie rannych.
– W ostatnich latach nastąpiła w UE stagnacja postępów w zmniejszaniu liczby ofiar śmiertelnych, a Unia nie osiągnęła wyznaczonego sobie celu zmniejszenia o połowę liczby ofiar śmiertelnych na drogach w latach 2010-2020 (liczba ofiar śmiertelnych na drogach spadła o 36 proc.) – tłumaczą pomysłodawcy reformy.
Z najnowszych danych wynika, że najbezpieczniej na drogach jest w Szwecji (18 ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców). Średnia UE to 42 ofiary śmiertelne na milion mieszkańców. Z kolei najwyższy wskaźnik śmiertelności w 2020 roku odnotowała Rumunia – tam na milion ludzi zginęło 85 osób.
W Polsce było 65 zabitych na milion mieszkańców (zanotowano 15 proc. spadek wobec 2019 roku).
Ograniczenie do 30 km/h w terenie zabudowanym
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS