A A+ A++

30 km/h to ograniczenie prędkości, które miałoby obowiązywać na obszarach mieszkalnych oraz obszarach, gdzie jest duża liczba rowerzystów i pieszych – wyjaśniają posłowie Parlamentu Europejskiego. Powód? W przyjętym przez PE projekcie rezolucji czytamy, że rocznie na drogach UE ginie niemal 23 tys. osób, a około 120 tys. zostaje poważnie rannych.

W ostatnich latach nastąpiła w UE stagnacja postępów w zmniejszaniu liczby ofiar śmiertelnych, a Unia nie osiągnęła wyznaczonego sobie celu zmniejszenia o połowę liczby ofiar śmiertelnych na drogach w latach 2010-2020 (liczba ofiar śmiertelnych na drogach spadła o 36 proc.) – tłumaczą pomysłodawcy reformy.

Z najnowszych danych wynika, że najbezpieczniej na drogach jest w Szwecji (18 ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców). Średnia UE to 42 ofiary śmiertelne na milion mieszkańców. Z kolei najwyższy wskaźnik śmiertelności w 2020 roku odnotowała Rumunia – tam na milion ludzi zginęło 85 osób.

W Polsce było 65 zabitych na milion mieszkańców (zanotowano 15 proc. spadek wobec 2019 roku).

Ograniczenie do 30 km/h w terenie zabudowanym

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMała Akademia Sztuki w Nakielskim Ośrodku Kultury
Następny artykułLech Poznań ma kolejny powód do “kołyski”. Piłkarz przeszczęśliwy