A A+ A++

FSO w nowe tysiąclecie weszło z dużymi problemami finansowymi, a szansą na ratunek miała być współpraca z Awto-ZAZ, które przejęło część akcji FSO w 2005 roku. Rzeczywiście udało się wdrożyć do produkcji nowe modele – Aveo w wersji sedan i hatchback, ale nie pozwoliło to na utrzymanie się firmy na rynku.

W 2008 roku przeniesiono produkcję Lanosa na Ukrainę i pozostawiono jedynie Aveo. Już w 2009 roku zaczęto od redukcji załogi, a nawet zatrzymania linii produkcyjnych. Problem leżał nie tylko w samym polskim zakładzie, ale również w zagrożonym bankructwem General Motors, które zajmowało się sprzedażą samochodów w swojej sieci dealerskiej. Ostatni Chevrolet Aveo opuścił polską fabrykę 23 lutego 2011 roku, wraz z wygaśnięciem licencji. Mimo poszukiwań partnera, nie wprowadzono do produkcji żadnego nowego modelu. Zarząd kontynuował redukcję załogi oraz sprzedaż gruntów należących do zakładu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMacedonia: 47 nielegalnych imigrantów w porzuconej ciężarówce
Następny artykułSzpitalny Oddział Ratunkowy w Jaśle w chwili obecnej jest zamknięty – Czy pacjent jest zakażony koronawirusem?