Witamy! Kto rano wstaje Ten pachnące mleczko od nas dostaje, a dla Tych co nie lubią mleczka może być kawki beczka! Witamy serdecznie w piąteczek!
Temat dnia:
Lato w sztuce
Zadania:
1. Ćwiczenia gimnastyczne https://www.youtube.com/watch?v=87H2cC-Ul7s – Ćwiczenia dla dzieci / przedszkolaków – (korekcyjno-wzmacniające).
2. „Letnie krajobrazy” – rozmowa kierowana, praca plastyczna przy akompaniamencie utworu Vivaldiego. Rodzic zaprasza dziecko do oglądania zdjęć, obrazów przedstawiających różne letnie krajobrazy. Rodzic krótko rozmawia z dziećmi na temat zdjęć – podaje nazwę środowiska przyrodniczego i krajobrazu (np. morski, górski, las, łąka, jezioro, rzeka). Następnie proponuje dziecku namalowanie farbami akwarelowymi lub plakatowymi letniego pejzażu. Dziecko zamyka oczy i przy nagraniu Lato A. Vivaldiego wyobraża sobie krajobraz, jaki chciałoby namalować. Wspólnie przypominają zasady korzystania z farb. Rodzic zachęca dziecko do tworzenia nowych barw przez mieszanie kolorów, tak jak robią to malarze ( pomoce: zdjęcia przedstawiające różne letnie krajobrazy, farby akwarele lub plakatówki, pędzle).
3. Po łące biega lato – zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki. Rodzic zaprasza dziecko do słuchania utworu i interpretowania ruchem jego treści. Rodzic może proponować pewne gesty, odpowiadające słowom piosenki, może również zachęcić dzieci do swobodnej interpretacji.
https://www.youtube.com/watch?v=MaKPsYlzQkY – piosenka „Po łące biega lato”.
4. „Na prawo, na lewo” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Rodzic włącza dowolną muzykę zachęcającą do tańca, dziecko tańczy. Na pauzę w muzyce Rodzic podaje hasło: „na lewo trójkąt” lub „na prawo kwadrat” – Rodzic zmienia kierunki i oczekiwane figury. Dziecko zatrzymuje się i ze wstążki układa daną figurę po swojej lewej lub prawej stronie.
5. Praca z KP4.42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka;
6. Praca z KP4.42b – nazywanie przedmiotów, zaznaczanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka;
7. „Paluszkowy twister” – zabawa w parach z wykorzystaniem KZ 80–81. Dziecko postępując zgodnie z instrukcją obrazkową z W65 tworzy własną grę i rozgrywa ją w parze z Rodzicem lub rodzeństwem – pstrykają palcem strzałkę, ustawiają określony palec na polu we wskazanym kolorze.
ZABAWY DODATKOWE DLA DZIECI CHĘTNYCH
liczenie
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkole343/liczenie.doc
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkole343/liczenie1.doc
rytmy
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkole343/rytmy1.doc
kodowanie
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkole343/kod1(1).doc
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS