A A+ A++

Nasze dzieci uwielbiają prace plastyczne i chętnie je wykonują, bardzo dobrze się przy tym bawią, rozwijają sprawność manualną i kreatywność. Dziś proponujemy Wam kwiatek z rolki papieru ale zanim go zrobicie trochę pośpiewamy, poćwiczymy. Koniecznie przypomnijcie sobie z jakich części składa się kwiat?

Temat: Kwiatek – praca przestrzenna

Zapraszamy do piosenki „Dzień dobry”

https://www.youtube.com/watch?v=a9oGVJEdkpo

 

1. „Co powiedziałam?” ćwiczenie syntezy słuchowej

Rodzic  wymawia słowa związane z wiosną z podziałem na sylaby. Dzieci syntezują sylaby i mówią całe słowa. np. ( TRA-WA;  BO-CIAN;  SŁOŃ-CE;  KWIA-TY)

 

2.„Kwiatki budzą się – kwiatki zasypiają”- zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała

 Dzieci-kwiatki przykucają w rozsypce na dywanie, z główkami schowanymi w ramionach.

Budzą je promienie wiosennego słońca (R. chodzi od dziecka do dziecka i dotyka dłonią główek) i kropelki ciepłego deszczyku (R. zwilża opuszki palców w miseczce z wodą) i dotyka nosów dzieci. Kwiatki powolutku budzą się, podnoszą, wyciągają swoje listki i główki kwiatowe, obracają się dookoła własnej osi. Kiedy słońce zachodzi, kwiatki powoli chowają swoje główki, zwijają listki – przykucają i zasypiają.

 

3. “Budowa kwiatu”- zabawa dydaktyczna  – przypomnienie budowy kwiatu. Załącznik 1,2

 

4. „Kwiatek”- praca plastyczna. Z rolek papieru można zrobić wiele rzeczy! Tym razem przyszła pora na tulipany. Potrzebne materiały: rolki po papierze, zielona i kolorowa  bibuła albo wycinanki, zielona kartka z bloku technicznego, klej,  nożyczki . Załącznik 3

 

  5.„W naszym ogródeczku”- utrwalenie słów i melodii piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac

 

Zachęcamy dzieci do ćwiczeń  z zakresu profilaktyki logopedycznej.

 

Ćwiczenia warg:

1. Szerokie otwieranie ust i zamykanie. Wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u, rozchylanie warg jak przy samogłosce e. Ruchy wysuwania i rozchylania należy wykonywać naprzemiennie.

2. Złączyć wargi płasko. Rozciąganie warg poprzez cofnięcie kącików ust jak przy samogłosce i.

3. Układanie dolnej wargi na górną i górnej na dolną. Wysunąć wargi do przodu, ściągnąć je i przesuwać w kąciki ust: w prawo, w lewo, a następnie wykonywać ruch okrężny.

4. Dolną wargą zasłonić dolne zęby; górną – górne zęby.

 

Ćwiczenia żuchwy:

1. Opuszczanie i unoszenie żuchwy ku górze.

2. Wykonywanie ruchów poziomych, raz z wargami rozchylonymi, raz  z zamkniętymi.

3. Ruchy do przodu i do tyłu.

 

Ćwiczenia podniebienia miękkiego:                  

 1. Ziewanie.

2. Kaszlanie z językiem wysuniętym na zewnątrz jamy ustnej.

3. Chrapanie na wdechu i wydechu.

4. Wymawianie sylab: ak, ka, ku, aka, oko, uku.

5. Oddychanie: wdech przez nos, wydech przez usta

 

Wszystkie ćwiczenia wykonujemy w wolnym tempie, ale rytmicznie, z twarzą zwróconą w kierunku dziecka; każdy układ powtarzamy 3-5 razy, zwiększając stopniowo liczbę i tempo.

 

 Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!

           p. Marylka i p. Asia

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSony opracowuje robota-towarzysza, który odczytuje emocje. Idealna opcja dla samotnych graczy
Następny artykułWsparcie dla osób doświadczających przemocy domowej