A A+ A++

https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8

Ciekawostki przyrodnicze…

W miesiącu kwietniu pogoda jest zmienna: raz pada deszcz, potem znowu słońce świeci lub trochę sypie śniegiem, albo gradem. W końcu kwietnia najczęściej pada deszcz. Jest już znacznie cieplej niż na początku miesiąca. Gdy zdarzy się, że  jednocześnie pada deszcz i świeci słońce, wówczas w wilgotnym powietrzu może powstać tęcza. Wiosną wszystko się rodzi.

Dla roślin zdecydowanie nastąpiła wiosna: w ogrodach kwitną czereśnie porzeczki. Kwitną tulipany. Łąki pełne są żółtych mniszków.

Co można zobaczyć w kwietniu? Po gałęzi biedronka wędruje na polowanie. Wraz z wielu innymi przetrwała zimę w szczelinie drzewa. Teraz samice składają jaja. Biedronka może codziennie zjeść do pięćdziesięciu mszyc.

 

Wiosną wszystko się rodzi: świeża zieleń, małe listki, czy wilczęta, lisy w lesie, ryby w jeziorach i stawach, motyle wśród kwiatów na łące itd… Jest to doskonała okazja, aby zwrócić uwagę na piękno naszej przyrody. Aby była ona piękna, każdy musi o nią dbać.

 

Temat: Poznajemy pracę ogrodnika.

Kwietniowe słoneczko zachęca do porządków w ogrodzie.  Poznamy  czynności wykonywane  wiosną w ogrodzie oraz  pracę ogrodnika  (czynności, jakie wykonuje i narzędzia pracy).

1. „Porządki w ogródku”  rozmowy na temat aktualnej pory roku „Wiosny”  na podstawie ilustracji.  Zał. 1

 

2. „Ogrodnik”   zagadka wprowadzająca do rozmowy o pracy ogrodnika.

 

Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.

 

3. Zabawa naśladowcza „Prace w ogrodzie” ćwiczenia dużych grup mięśniowych.

 

Dzieci naśladują ruchy prac wykonywanych w ogrodzie wiosną:

– przekopywanie  i grabienie –  wykonują skłony i skręty ciała z energicznym ruchem rąk

– sianie, sadzenie –  w przysiadzie wykonują drobne ruchy rękami

– podlewanie – wykonują obszerne ruchy rąk.

 

4. „Ogrodnik i ogrodniczka” opis postaci na podstawie ilustracji. Zał. 2

– rozwijanie umiejętności poprawnego pod względem fleksyjnym stosowania rzeczowników

 

Rodzic prezentuje ilustracje chłopca i dziewczynki. Prosi dz., by nazwały osoby znajdujące się na obrazkach i opowiedziały o wszystkich elementach ich ubioru.

Pyt. pomocnicze:

– Pan, który pracuje w ogrodzie to? (ogrodnik)

– Pani, która pracuje w ogrodzie to? (ogrodniczka)

– Spodnie do pracy w ogrodzie nazywają się? (ogrodniczkami)

 

5. „Co ogrodnik robi w ogrodzie” praca z obrazkiem.


Rozmowa na temat prac, jakie wykonuje ogrodnik. Zał. 3

 

6.  „Na ogrodowej ścieżce” zabawa ruchowa z elementem równowagi.

 

7. „Narzędzia ogrodnika” zabawy słownikowe.


Rodzic  prezentuje obrazki wybranych narzędzi ogrodowych. Zał. 4

Dz. wypowiadają się na temat: „Jakie prace ogrodowe można wykonać przy pomocy prezentowanych narzędzi?”.

W razie problemów, można zaprezentować plakat „Co robimy w ogrodzie”.
Rodzic zwraca uwagę dz., że metalowymi narzędziami ogrodniczymi mogą posługiwać się tylko dorośli.

 

 

Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!

 

p. Marylka i p. Asia

 

 

 

 

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPożar w Czarnobylu jest coraz większy, zbliża się do bloku IV. “Lokalne zagrożenie radiacyjne”
Następny artykułFrancja przedłuża kwarantannę do 11 maja