A A+ A++

Temat: O czym chłopcy rozmawiali” – rozmowa na podstawie wiersza M. Buczkówny.

 

1.   Posłuchajcie wiersza „O czym chłopcy rozmawiali” M. Buczkówny.

Jurek:

Będę szoferem.

Przy kierownicy

mógłbym siedzieć cały dzień.

Bez różnicy,

w osobowym czy w ciężarowym wozie.

Albo z ulicy na ulicę

autobusem będę was woził.

Wojtek:

Ja tam wolę być pilotem.

Za parę lat,

może za kilkanaście,

będę latał samolotem,

można zwiedzić cały świat.

Antoś:

Co tam najszybsze auto,

samolot, odrzutowiec –

lepiej być astronautą!

No sam powiedz –

siadasz do rakiety

(Oczywiście w skafandrze

bardzo szczelnie zamkniętym)

Lecisz –

lądujesz na gwiazdach.

To jest jazda.

 

 

Pytania do wiersza:

– Jakie środki lokomocji  występowały w wierszu ?

– Jakim środkiem lokomocji najszybciej się poruszamy?

 

2.   Rozwiążcie zagadki „Co to za pojazd?” i podzielcie ich nazwy na sylaby.

 

Kto tak prędko, na sygnale
do chorego jedzie.
Jeśli trzeba do szpitala
prędko go zawiezie.

W wygodnych wagonach
pasażerów wiezie
maszynista siedzi
w nim na samym przedzie.

Ma pedały, kierownicę,
koła dwa lub cztery,
jeździsz na nim,
kiedy inni chodzą na spacery.

 

Ma cztery koła,
przemierza ulice.
Kierowca w nim pewnie
trzyma kierownicę
.

 

Ma ogromne skrzydła,
fruwa wysoko.
Kiedy wystartuje
leci ku obłokom.

 

Pokonuje morskie fale,
szybko płynie w dal.
Nie lęka się sztormów
i wzburzonych fal.

 

Pożar, pożar, straszna sprawa
dym widać w oddali.
Kto tak szybko drogą jedzie
kiedy dom się pali.

 

Od śmietnika do śmietnika

jeździ i zbiera śmieci.

Potem wiezie na śmietnisko,

wiedzą o tym nawet dzieci.

 

 

3.   Zabawa ortofoniczna „Odgłosy  pojazdów” 

Naśladowanie  za  Rodzicem  odgłosów  pojazdów:

pociąg – puf, puf, puf

samolot – szz,szz,szz

samochód – wrr, wrr, wrr

 

 

4.   Zabawa ruchowa „Samoloty”  

A teraz czary mary fokus pokus, zamieniam wszystkie dzieci w samoloty. Odbędziemy długą podróż nad naszym miastem (Kto pamięta jak się nazywa nasze miasto?). Zapinamy pasy, odpalamy silniki i startujemy. Odlatujemy, daleko, wysoko, turbulencja (szszsz – nie zapominamy wydawać dźwięków), park, uwaga stado kaczek itd …. Och widać nasze przedszkole, plac zabaw i wszystkie panie, machamy im. Lot dobiega końca, lądujemy, wyłączamy silniki, uziemiamy nasz samolot, rozpinamy pasy i wysiadamy. 

 

 

5.   Zaśpiewajcie piosenkę pt. „Hulajnoga”.

https://www.youtube.com/watch?v=Oeqsq4vHI-M

 

6.   Obejrzyjcie film edukacyjny pt. „Środki transportu”.

https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

 

Na koniec wykonajcie karty pracy.

 

 

Miłego dnia

 

p. Asia i p. Marylka

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Giżycko: Nietrzeźwi rowerzyści i kierowca osobówki po alkoholu – weekend na drogach powiatu giżyckiego
Następny artykułChciał stawiać szubienice. Polityk z Przemyśla zatrzymany