A A+ A++

W roku 1994 Toyota rozbiła bank. Stworzyła samochód terenowy o bardzo kompaktowych rozmiarach. I ten choć mieścił na pokładzie nawet cztery dorosłe osoby, tak naprawdę w pełni terenowy nie był nigdy. Kierowcy kupowali RAV4 głównie po to, aby forsować nim serię miejskich krawężników. Od tego momentu na rynku zaprezentowanych zostało w sumie pięć generacji auta. W czasie sprzedaży trwającej już 26 lat Toyota przestała być miejskim SUV-em. Stopniowo ewoluowała najpierw w model segmentu kompaktowego, a później klasy średniej.

Historia Toyoty RAV4 jest o tyle ciekawa, że Japończycy właśnie sprzedali 10-milionowy egzemplarz. Zainteresowanie kierowców rosło na przestrzeni lat. I tak w roku 1994 na całym świecie sprzedało się nieco ponad 53 tysiące egzemplarzy. W roku 2019 zbyt sięgnął już jednak 965 760 sztuk. W 2019 roku RAV4 był nie tylko najchętniej kupowanym SUV-em na świecie, ale również czwartym najpopularniejszym samochodem wszystkich segmentów. Najsilniejszą pozycję model ten zajmuje w Ameryce Północnej, gdzie w 2019 roku kupiono 535 000 egzemplarzy. Drugim regionem, gdzie sprzedano najwięcej RAV4, była Europa (133 tys. sztuk).

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOGŁOSZENIE: przetarg na dzierżawę działki rolnej odwołany
Następny artykułK3 Cloud Services opracowało bezpieczną segmentację różnych środowisk sieciowych dzięki Hillstone CloudHive